Slevová mánie zaútočila na Česko:10 rad jak správně reklamovat

Slevová mánie zaútočila ještě před Silvestrem na české obchody a spotřebitelé si mohou mnout ruce nad výhodnými nákupy. Co ale dělat, když zjistíte, že zboží má vadu? Mějte na paměti desatero správné reklamace.
1) Schovávejte si účty a reklamujte zboží hned, jakmile se objeví vada.
2) Obvykle trvá záruka na zboží 24 měsíců, prodlužuje se po dobu, kdy byl výrobek v reklamaci.
3) Vrátit zboží v kamenném obchodě jen proto, že se vám přestalo líbit, lze pouze po dohodě s prodejcem. Automatické právo na to nemáte.
4) Reklamujte tam, kde jste výrobek koupili. V případě obchodů s více pobočkami můžete v kterékoliv z nich.
5) Schovávejte si účtenky, vždy je vyžadujte. Pokud ji ztratíte, jako doklad může sloužit i výpis při platbě kartou nebo čestné prohlášení.
6) Obchodník nemá právo po vás vyžadovat originální balení.
7) Maximální doba na vyřízení reklamace je 30 dní. O způsobu vyřízení musíte být informováni. Požadujte reklamační protokol.
8) Vada, která se projeví do 6 měsíců od koupě, se považuje za vadu, která tam byla v okamžiku nákupu. Máte právo si vybrat, zda chcete zboží opravit, nebo vyměnit.
9) Pokud chcete zboží vyměnit, máte nárok na to samé (typ, značka, barva), pokud již není, máte právo na vrácení peněz.
10) Jakmile je reklamace vyřízena, musíte si zboží vyzvednout, jinak po vás může prodejce požadovat skladné.
bod 11 - v případě kladného vyřízení reklamace máte právo na náhradu nákladů s reklamací spojených - zpravidla jízdné veřejnou dopravou