Tohle už není vtipné! Registr vozidel opět zkolaboval

Další velké problémy dnes provázely centrální registr vozidel. Poté, co byl napojen na základní registry osob a nemovitostí, následoval obvyklý scénář. Kolaps! A na úřadech se opět začaly tvořit fronty...
Centrální registr vozidel je zkrátka notoricky problémový výrostek, který si nedá a nedá říct - nepřestal zlobit ani den po nástupu nového ministra dopravy Zbyňka Stanjury (ODS).
Problematické se ukázalo nové propojení registru vozidel s registry osob a nemovitostí. Na řadě míst v Česku dnes registr opět nefungoval. Totální výpadky zaznamenaly např. v Pardubicích, Karviné, Brně a částečně v i Praze. Na jiných úřadech se systém alespoň zpomalil.
Omlouváme se, nejedeme...
Mnohdy čekali úředníci na odezvu registru až čtvrt hodiny. Třeba v Kladně fungoval registr asi tak na 15%, uvedl Jiří Vrchlavský ze správního odboru. A před přepážkami se opět vytvořily fronty. Úředníkům tak nezbylo, než na dveře vyvěsit omluvu...
"S registrem se skoro nedá pracovat. Nechce se rozběhnout, strašně dlouho trvá, než se něco nahraje a také se stane, že se nahraje chyba," popsala (ne)fungování softwaru po propojení registrů vedoucí oddělení evidence motorových vozidel MÚ v Chrudimi Jana Marková.
Informace o prudkém zhoršení funkce registru připustilo i ministerstvo dopravy. Podle náměstka ministra Miroslava Drobného ale nešlo o celkový výpadek, spíše o dílčí komplikace, které se prý podaří vyřešit.
Stanjurovy problémy: Systém za 37 milionů opraví jen kouzelník?
Správu registru vozidel přitom ministerstvo dopravy převzalo od vnitra letos 9. července. Systém tehdy selhal hned po hodině provozu. A od té doby se ho problémy nepouští.
Software pro nový registr stál 37 milionů korun, dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo dopravy zaplatit za provoz registru. Strana LIDEM kvůli přetrvávajícím potížím s registrem vyzvala k odchodu svého ministra Pavla Dobeše, který tak učinil.
Problémů k řešení má však jeho nástupce Stanjura více než dost. Vedle registru od něj premiér Nečas očekává především dokončení transformace Ředitelství silnic a dálnic a vyřešení obtížné hospodářské situace v Českých drahách.
Podle Nečase je ale Stanjura schopným manažerem se zkušenostmi ze soukromé i veřejné sféry. U registru mu to však nemusí být nic platné, tady aby byl Stanjura rovnou kouzelníkem.
Staňura s tím zatočí jako "odborník" Píka na obraně!!!!