Na šéfa Českých drah prší zlato: Žaluda bude brát 15 milionů!

Autor: map, mokk - 
20. srpna 2012
20:22

Tak šéf Českých drah Petr Žaluda (46) si konečně nebude muset stěžovat na svůj bídný plat půl milionu měsíčně. Podle nových pravidel si přijde až na 15 milionů ročně. Každý den v práci si tak vydělá 60 tisíc!

Až na nátlak Blesku před třemi lety Žaluda přiznal: Beru půl milionu měsíčně. Pak se ukázalo, že mu navíc dráhy posílají 100 000 měsíčně na kapitálové životní pojištění, 100 tisíc ročně na lékařskou péči a že jeho služební Audi A8 přišlo na víc než 3,5 milionu, také kvůli masážním sedačkám v kůži za 450 tisíc.

Muž, který řídil prodělečný podnik, do něhož stát pumpoval miliardy, se ale cítil dotčen. „Přišel jsem z postu šéfa pojišťovny, kde jsem bral milion měsíčně,“ hájil se. A proč šel dobrovolně do tak »mizerně « placené práce? Považoval to prý za výzvu. Zasvěcení se tomu ale smáli, tak obří státní podnik s neprůhlednými zakázkami je zlatý důl…

Teď ale může být Žaluda spokojen i s platem – podle nového systému odměňování, který doporučila poradenská firma, si má přijít až na nehorázných 15 milionů ročně! Fixní částka by dělala 40 %, zbytek jsou bonusy např. za obsazenost vlaků. Žaludovi náměstci budou brát až 12 milionů.

Pokud v září dozorčí rada odměny odsouhlasí, bude Žaluda brát o několik milionů více než šéf rakouských státních drah, který má na rozdíl od Žaludy v ranku ale i kompletní infrastrukturu. Rozdíl v hospodaření či kvalitě služeb u nás a u Rakušanů netřeba komentovat.

aanitaa ( 21. srpna 2012 20:28 )

tak to je velice trefne

husqarnowicz ( 21. srpna 2012 17:51 )

Zaímalo by mne, co ten člověk pro české dráhy tak úžasného vykonal, vykonává a bude vykonávat, že má takovýto vysoce nadstandartní plat. Upozorňuji, že ČD dnes zdaleka není takový kolos, co byl dříve. Dnes je to jen dopravce cestujících, nic víc. Aby si papaláši přišli na své a měli čemu šéfovat, tak byly od ČD postupně odděleny traťové hospodářství, nákladní doprava, elektroúsek, dopravní služba a mnoho dalšího. Takže když přijdete dnes na nádraží a chcete jet vlakem, tak vězte, že nádraží už není Českých drah, koleje také ne, pan výpravčí už také není zaměstnancem ČD, stejně jako výhybkáři, nebo paní, co zametá perón. Pouze pokladní, průvodčí a strojvedoucí. A za šéfování tomuto žalostnému zbytku železnice bere Žaluda ony milióny. Člověk odjinud by si pomyslel, že v tom případě musí u nás jezdit nejméně Hikari nebo francouzské TGV. Ale opak je pravdou, po kolejích se prohánějí, nebo spíše plouží, lokomotivy a vozy i z 60.let min. století. Nabízí se otázka, kolik nových nebo repasovaných vozů by bylo možno pořídit, nebýt nemravných platů páně Žaludy a dalších vyžírků.

balvan7 ( 21. srpna 2012 16:57 )

Škoda, že tu není Fesak-Hubert.Ten by nám vysvětlil, že takový plat je zcela v pořádku.

tomik007 ( 21. srpna 2012 14:11 )

 Nektery lidi maji vepsan hnus v obliceji - tento zejmena.

benel ( 21. srpna 2012 13:21 )

taky chci do našeho podniku takovou poradenskou firmu

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud