Polská katastrofa: Zázrak! Čelní srážku lokomotiv přežili oba strojvůdci!

Video se připravuje ...
Autor: jav - 
5. března 2012
05:00

Zní to neuvěřitelně, ale čelní srážku dvou rychlíků, ke které došlo včera krátce před 22. hodinou u Zawiercie v polském Slezsku, přežili strojvůdci obou lokomotiv! Potvrdil to prokurátor Thomas Ozimek ze státního zastupitelstva v Čenstochové. "Jeden byl převezen do nemocnice, druhý vyvázl je s oděrkami," doplnil s tím, že nařídil u obou zjistit, zda nemají v krvi alkohol.

O příčinách tragické nehody, při které zahynulo 16 cestujících a dalších 57 je vážně zraněno, zatím polské sdělovací prostředky jen spekulují. Mohlo dojít k technické závadě na signalizaci, stejně jako k selhání lidského faktoru. Nehoda se stala v místě, kde se kvůli nadcházejícímu  mistrovství světa ve fotbale rekonstruuje druhá kolej. Příčinou neštěstí tak může být i to, že se tu používá náhradní světelná signalizace.

Strojvůdci neměli šanci reagovat

Podle znalců neměli strojvůdci mnoho šancí zareagovat a zabránit neštěstí. "Došlo k němu v noci, kdy každý svítící bod může strojvůdce vyhodnotit jinak, než by měl," podotýká například Ivan Waszkiewitz. "Ve chvíli, kdy se proti sobě ve tmě řítí lokomotivy každá rychlostí přes 100 km/hod., už není čas na nic jiného, než spustit záchranou brzdu a utéct do strojovny lokomotivy," dodává. Tyto situace nacvičují na trenažérech strojvůdci rychlíků v celé Evropě a těm polským z obou vlaků hrůzy to zřejmě opravdu zachránilo život.

lipno ( 5. března 2012 11:37 )

Problém je v tom, že sice může aktivovat nouzové tlačítko, ale AŽ po vyťukání PIN, na což má při rychlosti 118 km/hod. a vzdálenosti 300 - 400 m (kdy zjistil, že vlak v protisměru je na stejné koleji) má 3 až 4 sekundy. Moc bych za to nedal, že se jedná o předpis EU!

vivienne ( 5. března 2012 10:14 )

Tak, bohužel,nežijí! Pro zajímavost přeposílám názor jednoho polského čtenáře z onetovské diskuse(doufám, že budete rozumět)...."w prasie kanadyjskiej wzmieniono brygadę techniczną pracujacą na wyznaczonym odcinku zaraz przed wykolejeniem się obu pociagów.Czarna skrzynka i zapisy odpowiedzą na pytanie czy byla to wina sygnalizacji, czy zwykly HUMAN ERROR, po prostu zwykla ludzka pomyłka.Polska kolej potrzebuje systemu KOMPUTEROWEGO ZDALNEGO STEROWANIA, czyli tzw. CENTRAL TRAFFIC CONTROL, na którym ja obecnie pracuję przez wiele lat."

vivienne ( 5. března 2012 09:40 )

http://wiadomosci.onet.pl/raporty/slaskie-katastrofa-kolejowa/katastrofa-kolejowa-trzech-maszynistow -nie-przezyl,1,5047152,wiadomosc.html Předevčírem se opravdu objevila zpráva na onetu o přežití dvou strojůdců, ale včera zpráva byla dementována s tím, že nežijí všichni tři. Jedna lokomotiva vypadá jako nezničená, ale to proto, že jde o těžký stroj určený hlavně pro nákladní dopravu.

tochadda ( 5. března 2012 08:57 )

Zbožné přání Blesku....polská televize naopak hlásila,že jsou mrtví všichni 4, co byli na stanovištích mašin...jezděj tam ve dvou,ne jako u nás šetřílků strojvůdce sám s tlačítkem bdělosti...jednoho ještě nemůžou z trosek mašiny vytáhnout

nidab ( 5. března 2012 07:29 )

Blesk zase plká! V TV mluví reportér Polské TV Byli tam čtyři strojvůdci tři jsou mrtví a ten čtvrtý zraněný.

Zobrazit celou diskusi