Kapitán potopené lodi konečně přiznal chybu: Nařídil jsem obrat pozdě

Autor: oj, INT - 
19. ledna 2012
10:31

Kapitán potopené lodi Fracesco Schettino (52), kterého kvůli jeho zbabělosti a lžím nenávidí celá Itálie, snad konečně vystřízlivěl a připustil chybu. „Nařídil jsem obrat příliš pozdě,“ řekl vyšetřovatelům. Podle italských médií se i přiznal, že stejný manévr provedl už minimálně třikrát.

Ještě ve středu se trapně vymlouval a tvrdil, že potápějící loď opustil mezi prvními, protože uklouzl a do záchranného člunu spadl, když pomáhal cestujícím při evakuaci. Dokonce byl tak opovážlivý, že řekl, že zachránil tisíce pasažérů. Když si vyšetřovatelé poslechli záznam jeho rozhovoru s velitelem pobřežní stráže, usoudili, že musel být pod vlivem drog, nebo alkoholu.

Zdá se že kapitán konečně vystřízlivěl a přiznal svoji chybu. Podle italských médií řekl, že nařídil obrat příliš pozdě. „Dobře jsem znal hloubku místních vod, dělal jsem tento manévr už třikrát nebo čtyřikrát,“ přiznal, že riskoval už v minulosti. „Ale tentokrát jsem nařídil obrat příliš pozdě a skočil jsem v mělkých vodách. Nevím, proč se to stalo,“ řekl podle italských médií s odvoláním na informace, která unikla z vyšetřování.

Na luxusní výletní lodi bylo v té době přes 4000 cestujících. 11 lidí už našli záchranáři a potápěči mrtvých. Více než 20 se stále pohřešuje. Málokdo už ale věří, že někdo z nich může být naživu. Záchranné práce navíc stále přerušují pohyby lodi, která se nebezpečně přibližuje prudkému srázu.

adorator ( 20. ledna 2012 17:01 )

co to meleš? jestliže změnil kurz směrem k útesům, tak jaká obhajoba. Nic ho nenutilo jet jinudy, jen jeho frajerství.

adorator ( 20. ledna 2012 16:54 )

a kdyby si vámi obhajovaný kapitán, z kterého tu děláte málem hrdinu, nehrál na frajera a držel se kurzu jak měl, tak se nic nestalo. Takže hlavním viníkem je on a konečně i vinu přiznal. Nehledě na jeho další chování po nehodě.... to už je čirá zbabělost a ubohost

dfghjk ( 19. ledna 2012 15:28 )

ach jo, to já samozřejmě vím, že tam žádné kormidelní kolo není, ale ať už je to joystick nebo cokoliv jiného, rozhodně to nebyl kapitán, který u toho v rozhodnou dobu seděl, ale někdo jiný. A ten někdo jiný sice měl příkaz kapitána, ale byl to jistě zkušený odborník a měl loď pod svou výhradní kontrolou, takže mohl a měl kapitánův příkaz ignorovat. Nevěřím, že by se choval jako kůn s klapkami na očích, a řidil loď do takového průšvihu.

dfghjk ( 19. ledna 2012 15:04 )

Že kapitán změnil kurz, je jistě špatně, ale rozhodně to neznamená, že to byla jediná příčina té kolize a že on je jediným viníkem. Když tě policajt pošle jet objížďkou, a ty se tam nabouráš, sotva budeš moci někomu vykládat, že je to vina toho policajta, i když je jisté, že kdyby tě tam neposlal, tak bys neboural. Jinak je škoda, že to nechceš dál rozvádět, možná by se ukázalo, že to samý nesmysl není, spíš mám pocit, že to bys nerad.

dfghjk ( 19. ledna 2012 14:34 )

Ano, přesně tak, protože kdyby Estonia nebyla čirou náhodou nad mělčinou, tak by se místo položení na bok obrátila dnem vzhůru a po chvíli zcela potopila. Jistě je vám jasné, že kdo by se neutopil v lodi, plaval by v ledové vodě a nechám na vaší ctěné úvaze, kolik lidi by se tam dožilo záchrany, osobně si myslím, že hodně málo. Takže z pohledu, co Estonii hrozilo, kdyby se jí to přihodile na hluboké vodě, se lidí zachránilo poměrně dost. A teď můžete přemýšlet, jak by to dopadlo s Costa Concordia, kdyby kapitán nesprávně a pozdě vyhodnotil závažnost situace, a nevrátil ji okamžitým manévrem k ostrovu, nýbrž plul třeba ještě několik kilometrů na otevřené moře, kde by se loď nevyhnutelně zastavila, pak otočila dnem vzhůru a nakonec potopila. Drtivá většina z těch, co dnes fňukají před senzacechtivými novináři o prožitých "hůzách" a "panice" by byla po smrti.

Zobrazit celou diskusi