Studentská formule z Brna pojede okruhy F1

Studenti Filip Černý, Michal Janoušek a Jan Ševčík (zleva) projekt studentské formule na Vysokém učení technickém v Brně vedou. Formuli postavili ve svém volném čase.
Autor: Gabriela Peringerová - 
18. 1. 2012
20:55

Na závodní okruhy Silverstone v Anglii a Monza v Itálii hodlají letos vyrazit studenti brněnského Vysokého učení technického. Ovšem ne jako diváci závodů formule F1, ale jako jezdci se svojí vlastní formulí Dragon 2

„Závodíme v prestižní soutěži pro evropské univerzity s technickým zaměřením,“ řekl Jan Ševčík, jeden ze studentů, kteří formuli postavili. Studentská formule se od formule F1 liší rozměry a motorem. Její prototyp vyrábělo čtyřicet studentů ze čtyř fakult ve svém volném čase. Jedni se zabývali konstrukčními problémy a výrobou kapotáže, další například návrhem výroby speciálních dílů a elektronikou.

Do ostrého závodu musí mít studenti připraveny nejen nehořlavé overaly a helmy, ale i pneumatiky na suchou a mokrou silnici. Kdo si sedne do kokpitu formule při závodě ještě není jisté. „Uspořádáme závody na motokárách a uvidíme, kdo pojede nejlépe,“ dodal Ševčík.

Podle prorektora Petra Kvíčaly je formule unikátním projektem. „Je to úžasná ukázka práce studentů, kterou se může škola chlubit. Na výsledku v závodech už tolik nezáleží,“ myslí si Kvíčala.

Soutěže se účastní kolem stovky týmů. Studenti musí vytvořit prototyp závodního auta a také obchodní plán případné výroby auta. Obhajují i konstrukční řešení a cenu.

Video Student Jan Ševčík z Vysokého učení technického v Brně představuje novou formuli Dragon 2. - Gabriela Peringerová
480p 360p 240p

Technické parametry Formule Dragon

Maximální rychlost: 120 km/h

Váha: 212 kg

Motor: vodou chlazený jednoválcový motor Husaberg FE 570

Maximální výkon: 42kW

Maximální otáčky: 10 000/min

Hmotnost motoru: 30kg

Výfukový systém: Koncovka výfuku Leo Vince, svody vlastní výroby

Palivo: E85

Převodovka: šestistupňová, s elektromagnetickým řazením Proshift PS3, možnost nastavení automatického řazení, řazení tlačítky na volantu

Pneumatiky: Hoosier 7.0 x 13” Racing Slicks Formula Student/SAE

Brzdy: systém Willwood

 

 

 

Doporučujeme
quil ( 19. ledna 2012 22:08 )

Osobně silně pochybuji že jste vystudoval jakoukoliv VŠ, ale pokud chcete publikovat něco, stačí vaše osobní číslo z VUT ;-)

manolla1 ( 19. ledna 2012 15:29 )

Ale no táááák, nepruďte ..., buďte nad věcíííí ! Nekažte jiným lidem radost, nic to nestojí ...!

qqqq ( 19. ledna 2012 14:33 )

Ve volném čase jsem skákal z letadla , boxoval , konstruoval autokrosové speciály ( +370 HP atd ) a semo tamo vyhrával . Jsou to opravdová auta - nějak jsem je zapomněl vystavovat . Vytvořit závodní auto dosahující rychlosti mopedu může jen zaostalý rozmazlený hňup . taky jsem vystudoval VUT Brno - kdyby jsi chtěl můj životopis publikovat . Kdyby tuto "závodničku" stavěli pekařští učni , smekl bych . Strojaři ? Hovadina .

quil ( 19. ledna 2012 09:51 )

Nechápu lidi co komentují věci kterým vůbec nerozumí vzhledem k typu trati je maximálka 120 km/h bohatě dostatečná, důležitá je hlavně hmotnost. A vzhledem k tomu že studentská formule je velmi uznávaná mezinárodní soutěž tak velmi pochybuji že je "stupidní" a "debilní".

manolla1 ( 19. ledna 2012 09:12 )

To jste napsal o sobě, že jste stupidní-debilní , je to ták?!... Studenti tvoří ve svém volném čase, pořád lepší, než kdyby brali drogy, chlastali a škola byla pro ně zbytečná ztráta času! "Debilků", aj.je totiž čím dál víc, což je zřejmě, také Váš případ!

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa