Piloti ČSA stávkují: Bude zrušeno asi 40 letů
Piloti Českých aerolinii zahájili ve čtvrtek protest proti restrukturalizaci společnosti. Svou absenci omlouvali "náhlou indispozicí". Ta však bude mít pro cestující katastrofální důsledky, zrušeno bude totiž asi čtyřicet letů.
Před prodejem letenek společnosti ČSA na ruzyňském letišti se hromadí desítky naštvaných cestujících. O stávce pilotů a následném zrušení jejich letů je nikdo neinformoval, vše se dozvěděli až z tabulí na letišti. Většina z nich zatím vůbec neví, kdy do své destinace odletí, protože ČSA zatím s žádným řešením nepřišly.
Jasno mají zatím cestující do Norska, kteří se ale museli rozdělit na polovinu. První skupina by měla odletě ještě odpoledne, ta druhá bude muset počkat do večera.
"Měl jsem letět v 11:51 do Amsterdamu za dcerou. Nikdo mi nevolal, dozvěděl jsem se to až z informací o odletech. Pracuji na sebe, platím daně a tohle jde z mojich peněz? ČSA u mě skončily," rozčiluje se Martin Skalický z Přerova.
Podle serveru iDnes.cz hodlá vedení aerolinií piloty potrestat, protože jejich jednání není zakotveno v kolektivní smlouvě, s tím souhlasí i ministr financí Miroslav Kalousek.
Protestují proti převádění letadel
Pilotům se nelíbí především vyvádění letadel mimo mateřskou firmu. "Naším cílem není v žádném případě snaha poškodit fungování firmy a znepříjemnit život cestujícím. Musíme ale upozornit veřejnost i vlastníka, na nevratné kroky managementu, které jdou proti dlouhodobým zájmům společnosti a nesou známky tunelování," uvedl prezident Českého sdružení dopravních pilotů Peter Žmolík.
Aerolinie důvod nespokojenosti pilotů nechápou, prý k němu není důvod. Podle ČSA se rozdělují činnosti a zdroje v rámci Českého Aeroholdingu. Ten vzniká spojením všech částí národního dopravce ČSA a Letiště Praha. Převod letadel se tak podle aerolinií děje v rámci jedné skupiny a k protestům není důvod.
Piloti budou v první fázi protestu čerpat volno z důvodu indispozice. S ohledem na vyhrocenou situaci ve společnosti, která vznikla jednostranným rozhodnutím vedení ČSA o vyvedení třetiny letadel z firmy, sdružení doporučilo každému z pilotů zvážit svůj zdravotní stav a psychické vypětí, a tedy svoji schopnost bezpečně absolvovat letovou službu, doplnil Gaspar.
DO ŘITI,TO JE SNAD FUK KDO NESE ODPOVĚDNOST.JÁ MYSLÍM,ŽE PILOTI SOU FRAJEŘI,NA ROZDÍL OD DOKTORŮ,STROJVŮDCŮA OSTATNÍCH CO JENPLÁCJ O STÁVCE,TAK SE ASPON ONI NEZALEKLI A UKÁZALI TÝHLE ZLODĚJSKÝ SPOL.OD VLÁDY PŘES SENÁT AŽ PO POSLEDNÍ UKLÍZEČKU V ČSA,ŽE SRANDA KONČÍ-MĚLI BY JSME TAKTO STÁVKVAT VŠICI A TO BY SE KONEČNĚ ZAČALO NĚCO DÍT A PÁPRDOVÉ Z VLÁDY B JEN KOUKALI A NAKONEC BY STEJNĚ MUSELI USTOUPIT...