Klíč odhalí zloděje i alkohol!

Ještě před třiceti lety se zapalování u motorek, traktorů i náklaďáků zapínalo pomocí klíčku, kterému se říkalo prostě "bošák".
Od té doby ale i tak zdánlivě obyčejný předmět, jakým je automobilový klíček, prošel neuvěřitelným vývojem. Dnes už často tato věcička, kterou používáme ke startování svého vozu, klasický klíč ani nepřipomíná.
Nejprve do něho začali vkládat čip, díky kterému nejde auto opatřené imobilizérem nastartovat jiným než originálním klíčem (pokud ovšem zloděj nebo mechanik imobilizér nevyřadí z činnosti). V současné době už je naprosto běžné, že je součástí klíčku i dálkové ovládání zámků dveří, zavazadlového prostoru a postupně přibývají i další funkce. Například nový Chevrolet Camaro si budou moci jeho majitelé zdálky i nastartovat.
Škodovácká klasika
Takový nebo velmi podobný design dnes zpravidla mají už jen klíčky od takzvaných lidových vozů z Evropy či Asie. Používají ho třeba i řidiči škodovek. Standardem už jsou sklápěcí klíčky, které vám nenadělají díry do kapes.
Pohodlí řidiče především
Soustavu elektromotorů můžete na dálku ovládat pomocí klíčku od Chrysleru Voyager.
Po dvojím zmáčknutí příslušného tlačítka se otevřou (každé zvlášť) obrovské boční posuvné dveře, eventuálně víko zakrývající vstup do kufru.
Nejchytřejší klíče ze všech
Zejména klíčky od švédských vozů Volvo a Saab jsou nabité funkcemi. Ten od Volva S 80 slouží také jako komunikátor, který dá majiteli vědět, že uvnitř vozidla je člověk, tedy nejspíše zloděj. (Dokáže totiž rozpoznat tlukot lidského srdce uvnitř stojícího uzamčeného vozu.)
Saab zase spojil klíček s alkotesterem. Teprve pokud fouknete a nebudete mít v dechu alkohol, budete moci nastartovat.
Designový skvost
Klasická kovová část s drážkami a zoubky již u klíčku od mercedesu chybí. Masivní chrom dává navíc ostatním dopředu vědět, že vlastníte luxusní vůz.
Také tvůrci vozu Mini promýšleli design do nejmenších detailů. Na klíček pochopitelně nemohli zapomenout. Ten se do příslušného otvoru v palubní desce vkládá kulatou částí dopředu.
Trochu historie
Tak vypadal klasický klíček původně vyvinutý fi rmou Bosch. Tento vyrobila česká továrna PAL a byl určen do zapalovací skříňky motocyklu Jawa.