Matematiku musejí propagovat sexy odborníci

Pouze příjemní a sexy lidé by měli podle jedné severské studie učit matematiku. Jinak prý toho moc studenty nenaučí.
Z nové britské studie totiž vyplynulo, že žáci středních a vysokých škol se tomuto základnímu vědnímu oboru vyhýbají právě proto, že matematikové vypadají nepřítomně, jako by ani nejedli a nespali a neřešili běžný život, ale stále hloubali nad maticemi a integrály.
Typický matematik má v očích mladých lidí stereotypizovanou vizáž starého, šedivého muže střední třídy, jenž je posedlý svým oborem, nemá základní sociální dovednosti a žádný osobní život.
Studie britských expertů odhaluje tato klišovitá vnímání matematiky a jejích odborníků, kteří mají v populární kultuře negativní pověst, což je příčinou chabého zájmu o obor mezi mladými lidmi.
Doktorka Heather Mendicková a Marie-Pierre Moreauová z Londýnské metropolitní školy ve spolupráci s profesorkou Debbie Epsteinovou z Cardiff University zjistily, že zájem mladých lidí o matematiku v celé Británii prudce klesá a že podobný trend platí i v ostatních zemích Evropy.
"Tím, že máme ve společnosti tato zúžená negativní klišé spojená s matematikou a matematiky, jen těžko někoho překvapí, že relativně velmi málo mladých lidí chce v oboru pokračovat," uvedly autorky.
A situaci zhoršuje fakt, že s podivínstvím matematiků se ztotožňují sami odborníci pracující v oboru. Typickými génii matematiky jsou vnímáni Albert Einstein a John Nash, ti však představují nenormální jedince s nedostatkem základních společenských dovedností a posedlostí matematikou. Univerzitní studenti matematiky ale tvrdí, že tato posedlost je spíše než bláznovstvím oddaností a odevzdáním se oboru.
Studie byla publikována v odborném časopise Economic and Social Research Council.