Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Na Aukru prodáte cokoli

Ota Obdržálek ze společnosti Aukro.cz během chatu v redakci Blesku
 (Autor: Jiří Rubeš)
Autor: red - 
10. ledna 2008
11:47

Chcete něco prodat a nevíte jak? Můžete tak učinit na aukčním webu Aukro.cz. Pan Oto Obdržálek vám radí s případnými záludnostmi

Na chatu na Blesk.cz dnes odpovídal na vaše dotazy pan Oto Obdržálek ze společnosti Aukro.cz. Jedná se o internetový aukční server. Sami autoři ho charakterizují jako ´skvělé místo pro nákup a prodej nového i použitého zboží´. Můžete zde prodat snad všechno, na výběr máte spoustu kategorií od Auto-moto po Zdraví a krása. To vše na adrese www.aukro.cz. Pan Obdržálek vylosoval tři čtenáře Blesk.cz, kteří dostanou ceny: 1. cena Veronika, 2. cena Roalex, 3. cena Lucie Hlavičková.


Zde jsou odpovědi na vaše dotazy: Dobrý den, přiznám se, že na tyto výzvy nereaguji, ale zaujala mne naše shoda jmen. Ptám se jak začít s tímto aukčním obchodem, kde je adresa, jak popsat nějaký starý předmět určený k prodeji, například mince, poštovní známky, fotoaparát, pneumatiky atd. Jak se vyhodnocuje nejlepší nabídka, aby člověk nenaletěl Děkuji Libor Obdržálek, Ústí nad Labem. Začít obchodovat na Aukru můžete kdykoliv. Stačí se zaregistrovat na www.aukro.cz, poté si požádat o aktivační kód, který Vám zdarma dojde na Vaši poštovní adresu a po jeho vložení do systému Aukra můžete začít prodávat. Popis předmětu doporučuji co nejdetailnější. Platí zde pravidlo "čím je položka v aukci jasněji a zřetelněji popsána, zvyšuje se její šance na prodej". Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, použijte náš kontaktní formulář, který naleznete v zápatí na naší hlavní straně. Naši pracovníci Vám rádi dají odpověď na Vaše případné dotazy. Děkuji Vám za Vaše dotazy a přeji hezký zbytek dne. Ota Obdržálek Dobrý den.Kolik se denně založí (průměrně) nových aukcí? Děkuji. Martin Latoň Denně se na Aukru vystaví přibližně 20 000 aukcí, ale od začátku roku má tato statistika vzestupnou tendenci. Padělky a jejich problematika, jak to řešíte na Aaukru? stopFAKE Viz. předchozí odpověď. Plánuje se spuštění Programu na ochranu práv. Dobrý den - děkuji za Aukro, zažívám s ním krásné chvíle i radost z výsledků! Dovolte dvě otázky: 1. Jak často se musíte uchylovat k restriktivním krokům vůči dražitelům a dražícím, kteří narušují pravidla? 2. Jaký byste doporučil postup začínajícímu dražiteli? Děkuji a přeji dál hodně zdaru! Zdeněk 1. Snažíme se k těmto krokům přistupovat pouze v těch případech, kdy není jiná možnost a jsou vyčerpány všechny varianty řešit problém smírně. 2. Každému začínajícímu Uživateli bych doporučil využívat systém komentářů, který jsem zmiňoval v předešlé odpovědi. Zde může dostatečně přesně a jasně zjistit, jak si stojí daný obchodní partner a co od něj může čekat. Pokud má někdo X pozitivních komentářů a žádný negativní, je velká pravděpodobnost, že by mohl obchod dopadnout dobře. Neznamená to ovšem, že s Uživatelem, který má 0 hodnocení může být problém, ba naopak. Je obchodování na Aukru bezpečné?? Co když někomu pošlu peníze a on mi neodešle zboží?? viscum.lascum Domnívám se, že obchodování na Aukru bezpečné je. Díky kvalitnímu a transparentnímu systému komentářů si vždy před obchodem můžete zjistit, jak na tom Váš obchodní partner je a dle toho se rozhodnout, zda s ním skutečně začnete obchodovat. Pokud by nastaly nějaké komplikace, postupujte prosím tak, jak jsem psal na tomto chatu níže. Dobrý den, zajímalo by mě, jak řešíte spory mezi zákazníky. Například někdo prodá mobilní telefon, popíše jej v aukci jako bez závad. Kupující obdrží mobilní telefon a zjistí, že je nefunkční. Je to pak tvrzení proti tvrzení, tak bych chtěla vědět jak postupujete. Děkuji Veronika V první řadě je potřeba problém řešit přes kontaktní formulář. Naši zaměstnanci použijí standardní postup, kdy Vašeho obchodního partnera vyzvou k dokončení obchodu. Pokud však závazek nesplní, vystavuje se riziku, že jeho účet bude zablokován a že může být celá situace předána na policii ČR. Situace: prodejce nabízí zboží, které zjevně neodpovídá popisu. Kupující za takový nedobrý obchod prodejci udělí negativní komentář. Přestože kupující zaplatil včas, dostane od prodávajícího taktéž negativní komentář jako pomstu. Aukro zaujme pozici mrtvého brouka - odstranění negativního komentáře od prodávajícího-podvodníka neprovede, prý se na tom musí domluvit prodávající i kupující. Kupující přitom na negativním komentáři trvá, když byl obelhán a prodávající trvá na své mstě. Po urgencích je prodávající na Aukru zablokován, ale kupujícímu negativní komentář zůstává napořád. Nemáte pocit, že uvedená situace (zcela reálná) by měla mít lepší řešení? NA Před udělením negativního komentáře doporučuji nejdříve obeznámit administrátora, že při obchodní transakci nastaly komplikace. Tím se eliminuje možnost obdržení komentáře ze msty a zvýší šance na dokončení obchodu k Vaši spokojenosti. Snažíme se, aby systém komentářů byl objektivní, tedy bez úprav a zásahů ze strany Aukra, pokud to není nezbytně nutné. Dobry den. Zajímalo by mne, jakým způsobem by probíhaly platby, pokud bych se přihlásil na Aukro.Trvale žiji v USA. Na e-Bay platím U$. Jak by se převáděl $ ke koruně? Dekuji za odpověď. Josef. Poplatky se řídí dle platného ceníku, částky jsou tedy účtovány v českých korunách. Pokud provádíte platbu prostřednictvím zahraniční banky, částka se převádí dle aktuálního kurzu. Tady je nutné připomenout, že banky si účtují nemalé poplatky za platby na zahraniční účet, proto doporučuji založit si například PayPay účet, který umožňuje levné mezinárodní převody peněz. Víte, jaký byl nejdražší předmět, který se kdy na internetové aukci prodal? Děkuji, Romana Bartoníčková Jedním z nejdražších předmětů, který byl na Aukru vydražen, byl pronájem V.I.P. Sky boxu v Sazka aréně a jeho cena se blížila k 1 000 000 korun. Dobrý den, jsem pravidelným kupujícím na Aukru, zatím jsem spokojená, ale zajímalo by mě, jak postupujete, když prodejce odmítne poslat zboží i přesto, že platbu obdržel? Nela V takovém případě urgujeme prodejce. Jestliže není ochotný záležitost řešit, jeho účet blokujeme. Pro obdobné situace bude sloužit, již zmiňovaný, Program ochrany kupujících. Chtěl bych se zeptat, jestli se musí platit daně, když toho prodám víc a jestli je potřeba mít potom živnostenský list. Honza Případné založení živnosti je potřeba konzultovat s odborným poradcem. Jelikož daná problematika souvisí s charakterem a množstvím prodávaných předmětů, ale i obratem a četností prodeje, není možné na takto obecně položený dotaz dostatečně odpovědět. Chtěl bych vědět, proč jsou z aukcí někdy (nahodile a nepravidelně) vyřazovány poznávací značky - SPZ. Jedná se o jen o značky z ČR, zahraniční nemají problém. Pochopte prosím, že se nejedná o předmět k provádění nekalostí, ale o sběratelskou záležitost. Sám značky sbírám už asi 30 let a v současnosti se připravuje založení zájmového sdružení přátel značek. Ten kdo značku chce k nelegální činnosti si jí snáz a anonymně opatří někde jinde a zadarmo. Děkuji za odpověď Pavel Platné registrační značky spadají do skupiny zakázaných předmětů, proto jejich prodej na Aukru není možný. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli plánujete tento rok další setkání, jako bylo nedávno - na které jsem se bohužel nedostala (a bohužel těch lidí bylo mnohem víc), jelikož to během par hodin bylo obsazené :( A pokud ano, jestli spise neuvazujete o jiném, větším, prostoru, aby se tam vešlo více lidi... Diky za odpověď :) Misa Pevně doufám, že se tato setkání budou konat každoročně. V letošním roce určitě zajistíme prostory pro více lidí, než tomu bylo minulý rok a určitě bude Aukro setkání na jiném místě. Nechte se překvapit. Dobrý den, jsem pravidelným uživatelem Aukra, velice se mi zamlouvá nákup i prodej věcí na internetu. Chtěla jsem se zeptat, zda připravujete nějaké novinky pro uživatele Aukra v letošním roce? A jaké? Též by mě zajímal, kde vznikla myšlenka k zřízení Aukra, co byl inpuls? S přáním pěkného dne Martina Již nyní pracujeme na několika projektech, které budou pro naše uživatele jistě atraktivní. V nejbližší době se spustí Program ochrany kupujících a dále Program na ochranu práv, který je zaměřen na boj proti prodeji padělků značkového zboží. Neplánujete navraceni původních podmínek? Když se mi na aukci nikdo neozve, proč platit za vystaveni? Drive jsem vám posílal z vyhraných aukci provize, teď už chodím jinam. Jen tak dále :o)) Roman My, jako zprostředkovatelé, prodejcům nemůžeme zaručit, že se vystavený předmět prodá. Každé podnikání s sebou nese jistá rizika. Vzhledem k početné komunitě uživatelů Aukra je velká šance, že se u nás nabízený předmět prodá. V současné době je téměř každá druhá aukce skončena úspěšným prodejem. O navrácení do původních podmínek neuvažujeme. Dobrý den, chtěla jsem si koupit na Aukru navigaci, ale zrovna jsem byla na návštěvě a tam jsem se dozvěděla, že někdo to dělá tak, že odešle věc bez zpáteční adresy, aby dotyčný nemohl věc reklamovat. Je toto možné? Nebo se dá nějak odesilatel vyhledat. Děkuji za odpověď. Zdenka Po úspěšném skončení obchodu jsou oběma stranám automaticky zaslány kontaktní údaje obou obchodních partnerů. Pokud se tak nestane, je potřeba nás o této skutečnosti informovat, abychom Vám mohli pomoci. Dobrý den, zajímalo by mě kdo vymyslel ten skvělý tah s několika procentním zdražením v době kdy na Vašem serveru bylo cca 200tisíc aukčních položek. Provést něco tak , mírně řečeno, debilního, mohlo přijít jen ze strany naprostého amatéra, který také tímto získává první cenu za rok 2007, NEJBLBŠÍ HLAVA ROKU !!! Děkuji za případnou odpověď, se kterou ani nepočítám, anebo bude v duchu " z důvodů zkvalitnění služeb atd." Vondráček Martin , Mladá Boleslav Jak jsem již zmínil v předchozí otázce zpoplatněním vystavovaných aukcí se zvýšila jejich kvalita. Zároveň se zkrácením délky trvání aukcí se zvýšil i počet prodaných položek, díky čemuž je i nabízený sortiment pestřejší. Zavedením poplatku za založení aukce jste určitě ztratili celkem hodně aktivních prodávajících a nabídka předmětů již není tak pestrá, jak bývala, i když asi provozní zisk bude stejný. Nechcete získat část "ztracených", třeba svobodnou volbou poplatku: poplatek + 4% provize nebo bez poplatku + 5% provize ??? Martin Díky těmto novým podmínkám pro vystavování aukcí se zvýšila kvalita nabízeného zboží. O Vámi navrhované možnosti neuvažujeme. Dobrý den přeji, chtěla jsem se zeptat, jak jste se k tomu dostal a jestli vás to baví... a jak dlouho jste na Aukru. Děkuji za odpověď. Hanka Na Aukru pracuji již od roku 2004. Mám to štěstí, že má práce je mým koníčkem a že mě neustále baví a naplňuje. Dobrý den, rád bych se Vás zeptal, jak reklamovat zakoupené zboží přes internet a jak je to s náklady spojené s reklamací. Děkuji Dušan Pokladník Vydražený předmět je možné reklamovat, pokud jeho stav zcela neodpovídá popisu, který byl uvedený v aukci. Náklady spojené s reklamací hradí ten, na čí straně byla chyba. Je nutné zohlednit, zda se jedná o předmět nový či použitý. Jak jste spokojený s nynější návštěvností aukcí v Aukru? Čím to asi je, že je tak nízká? Jenda S návštěvností jsme spokojeni a velice nás těší, že se počet zájemců o online aukce neustále zvyšuje. O oblíbenosti našeho portálu svědčí fakt, že začátkem letošního roku dosáhl počet registrovaných uživatelů hranice 500 000 a tudíž se domnívám, že návštěvnost našeho serveru rozhodně nízká není. Zajímalo by mě, jestli máte nějakou statistiku (vyhodnocení) o prodejích - kolik čeho, co nejčastěji, o co je největší zájem, na co kupující reagují nejrychleji atp. Děkuji Radka Veselá Dobrý den, jmenuji se Ota Obdržálek. Na Aukru mám na starost marketing a rád bych vás přivítal na dnešním chatu. Nejvíce navštěvovaná kategorie je Oblečení, doplňky, které zdatně konkuruje kategorie Sběratelství.