Takhle se točí reklama za 80 milionů

12. září 2007
13:17

New York zaplavili králíci! Natáčela se totiž reklama: čtyřicet špičkových animátorů, 2,5 tuny plastelíny a tři týdny práce

Čtyřicet špičkových animátorů, 2,5 tuny plastelíny, tři týdny práce a v přepočtu 80 milionů korun! Tak to vypadá, když se v New Yorku točí obří reklama na nový model televize. A Nedělní Blesk se natáčení účastnil... Zapáskované náměstí Foley Square v centru New Yorku, nervózní 'ochranka' v každém rohu. "Běžte pryč, lezete nám do záběru," rozčilují se na zamyšlené chodce, kteří míří přímo před kamery. Pro diváky je to ale velká show. Všude na chodnících jsou malí králíčci nejrůznějších barev. O lampu, která trčí vprostřed náměstí, je pak opřené 'stvoření' připomínající svou velikostí spíš natáčení filmu o King Kongovi. Jenže je to zase králík. Červený, a i přes to, že má devět metrů, docela roztomilý. Zevnitř právě otvorem, kde jinak má být ocas, vylézá technik. Dolaďuje způsob králíkova 'pohybu'. Všechno se chystá na další záběr. A proč takové divadlo? Firma Sony točila novou reklamu na HD LCD televizi Bravia (poznámka red. HD = high definition, tedy výrazně vyšší rozlišení obrazu). Drží se toho, čím se proslavily předchozí reklamy. Slavné skákající míčky, které se řítily ulicemi San Franciska v roce 2005, nebo ohňostroj, který obarvil paneláky ve skotském Glasgow o rok později. Měly jedno společné - záplavu barev. Na náměstí v New Yorku se proto s každým záběrem mořilo 40 animátorů. Modelovali, posouvali králíky po ploše, instalovali kostky plastelíny a připravovali velké plastelínové finále, kde fialová vlna, všechno 'smete'. "Byla to náročná akce. Natočit například pouhé čtyři vteřiny filmu zabralo čtyřiceti lidem více jak čtyři hodiny práce," komentoval akci na Manhattanu James Kennedy ze Sony Europe.


Kdo za tím stojí? Natáčení se ujal poměrně slavný režisér (pochopitelně hlavně reklam) Frank Budgen, který má už za sebou práci pro Audi, Mercedes, Guiness nebo PlayStation.
Reklama v číslech * 2,5 tuny plastelíny * 40 animátorů * 3 týdny práce * 189 60centimetrových králíků * 150 30centimetrových kostek * 1 devítimetrový obří králík * 1 plastelínová vlna o rozměrech 3 krát 6 metrů * 6 kamer
Technika natáčení Viděli jste slavného Wallace a Gromita? Reklamu v New Yorku natáčeli podobně, komplet tzv. metodou stop-motion. Co to znamená? V reálu to, že náměstí je poseté králíky vymodelovanými do určité pozice skoku. Ta se zaznamená na jedno filmové políčko. Pak se náměstí změní v rejdiště lidí. Každého králíka animátoři vymění za stejného, který je už v další fázi pohybu. A tak pořád dokola. Když se pak políčka filmu pustí rychle za sebou, králíci jakoby skáčí po ploše! Šedesátivteřinovou reklamu vytvoří poskládáním zhruba 100 tisíc snímků!
Když točili minulé reklamy... 'Míčky', San Francisco, 2005 První reklama na Sony Bravia z celé 'barevné série'. Filmaři neměli žádný scénář, jen 250 tisíc různobarevných míčků. Podél ulice vedoucí z kopce do centra instalovali šest kamer a čtvrt milionů hopíků pustili dolů. 'Malování', Glasgow, 2006 Druhá reklama ze série možná na Čechy moc nezapůsobila, na zbytek světa rozhodně ano. Na dva paneláky namontovali filmaři 'bomby' barevné směsi, které se v přesně dané intervaly rozstřikovaly na domy. Výroba reklamy trvala 10 dní a točilo ji 250 lidí. Výsledek? Sedmdesát tisíc litrů barevného ohňostroje. Paneláky pak 60 lidí čistilo pět dní!