U mě je pivo zadarmo!

V pivnici u Edwarda IV. v Litoměřicích dávají hostům víc piva, než si objednali, pivovar dodal sklenice se špatnou ryskou
Dali mi špatně označené sklo, tvrdí číšník. Dávám hostům víc piva, než si zaplatí, je přesvědčen číšník Petr Pracna z Krušovické pivnice U Edwarda IV. v Litoměřicích. Sklenice v jeho podniku mají prý špatně vyznačenou rysku. Míra je podle něj vždy posunuta v prospěch hostů, na což samozřejmě doplácí personál. Pivovar to ovšem odmítá. Petr Pracna spočítal, že by při používání těchto sklenic a půllitrů zaplatil z vlastní kapsy z každého hektolitru dvanáct piv. Pokud by točil jen dvanáctku, doplácel by v souvislosti s počtem svých směn měsíčně asi 4000 korun. "Jde o sklo, které dostáváme z Krušovického pivovaru. Všiml jsem si toho náhodou, když jsem dvě natočená piva postavil na pult. Zaujalo mě, že u dvou naprosto stejných sklenic byly rozdílně položené rysky," popsal Petr Pracna, proč začal objem přeměřovat. Pokus zopakoval i před námi. Do odměrky nalil půl litru kolou zabarvené vody a přelil ji do sklenic. V každé bylo pod míru. Do jedné z nich musel k rysce dolít ještě 3,5 centilitru vody. Podobně to dopadlo při přeměřování půllitru a vysoké sklenice. Do obou doléval po 3 centilitrech. Zástupci Krušovického pivovaru začali na náš popud jeho podezření prověřovat. Navrhli přeměřit sklenice kalibrovanou odměrkou přímo v litoměřickém podniku, a to i za účasti zástupce firmy, kerá jim sklo dodává. Vedení pivovaru je přesvědčeno, že odchylka není reálná. "Na základě vašeho dotazu jsme provedli kontrolní měření sklenic v naší laboratoři, a to předepsanou metodikou a na náhodně vybraném vzorku z našich skladových zásob a můžeme potvrdit, že vše bylo v pořádku. Domníváme se, že ke zmiňované a vyfotografované odchylce mohlo dojít použitím nepříliš přesné odměrky," uvedla Drahoslava Pittnerová, ředitelka pro marketing a komunikaci Královského pivovaru Krušovice, a. s.