Chcete vlastní sporťák? Složte si ho!
Řidiči pozor! Auto vám doručí za "pár šlupek" v krabici a když si se stavebnicí poradíte, máte zbrusu nový roadster Kaipan 14
Zbrusu nový roadster Kaipan 14 se představil včera odpoledne v Praze na Štvanici. Jeho vývoj trval přes dva a půl roku a vznikl úpravou vozu Škoda Favorit. A pokud se v takovém "krasavci" chcete prohánět, rozhodně nemusíte být milionáři. Kaipan si totiž můžete objednat za mnohem nižší cenu. Jenže v krabicích a podle návodu si ho pak musíte sami sestavit! "Z původního favorita jsme použili většinu dílů, zejména nápravy, motor, převodovku, tlumiče a výfuk," říká ředitel Továrny na auta Smržovka Michal Hradský. K proměně v nový roadster je však zapotřebí vlastnit provozuschopný favorit, který se poté upraví. Zájemce si může zakoupit "stavebnici", která stojí od 134 tisíc korun, a pak si podle přesného návodu automobil sám postavit. Ale spoustu dílů si tak musíte právě z favoritu dodat! "Při troše zručnosti a trpělivosti jde model Kaipan 14 sestavit za 100 hodin," myslí si Hradský. Celou práci ale můžete za 457 tisíc korun přenechat továrně Smržovka, která radikální přestavbu favoritu provede do šesti měsíců. To se však nejen prodraží, ztratí to navíc i kouzlo "kutilství"! Nový model ze stáje Kaipan dosahuje rychlosti 140 km/h, váží 659 kilogramů a jeho spotřeba se drží pod hranicí 7 litrů na sto kilometrů. Celkový vzhled a protáhlý tvar karoserie silně připomíná ženské tělo. "Ano, skutečně jsem se jím nechal inspirovat. Jedná se totiž o nejlepší design na světě," tvrdil Jan Hrbek, autor návrhu vozidla. V České republice se už prohání přes sto starších modelů Kaipan 47 a Kaipan 57. "Mám s ním jen ty nejlepší zkušenosti. Sám jsem si ho postavil. Ale nemyslete si, že to je jako stavět lego, potřebujete mít určité zkušenosti i potřebné vybavení," vysvětluje Martin Heger, majitel pražského autoservisu. Podle jeho slov jde sice automobil zkonstruovat za šest týdnů, ale pouze v případě, že tomu člověk věnuje veškerý čas. "Většina lidí na něm může stejně pracovat jen o víkendech a volných chvílích. Tím se doba montování prodlouží na dva až tři měsíce," dodává Heger.