Hudba, která vykrádá peněženky

Opravdu je hudba klíčem do našich peněženek? Němečtí odborníci se snaží zjistit, která hudba ovlivní lidské myšlení tak, aby byli zákazníci ochotni utrácet.
Je to situace jako vystřižená z filmu "Slunce, seno, jahody", kde krávy stimulovala hudba k vyšší dojivosti. Němečtí odborníci se snaží zjistit, která hudba v supermarketech ovlivní lidské myšlení tak, aby byli zákazníci ochotni utrácet. Günther Rötter, profesor hudebních věd na univerzitě v Dortmundu, říká: "Pokud jde o supermarkety, kde nakupují od punkerů až po babičky nad hrobem všichni, tam nemá hudba efekt. Ten ovšem získá, když je zaměřena na určitou cílovou skupinu." Textilní obchody, které prodávají džínsy, by měly pouštět aktuální hity z naplno puštěných reproduktorů. "„Mladí lidé, kteří džínsy nejčastěji kupují, se tam cítí dobře a je větší šance, že koupí," říká Rötter. Obchody s vínem by podle něho měly mít puštěnou jemnou, hladící hudbu, například klavír. "Pokusy prokázaly, že při klasické hudbě se drahá vína dobře prodávají," vysvětluje profesor. Parfumerie by měly mít puštěnou jemnou, citlivou, romantickou hudbu, nezáleží přitom na nástrojích. Ženy se cítí při cituplné hudbě dobře a déle v oddělení zůstanou. Přitom roste šance na drahý nákup. Prodejny špičkových automobilů je dobré ozvučit klasickou hudbou, ideální je například Mozart. Zákazníci si při této hudbě uvědomují, že kupují luxusní zboží, a jsou ochotni sáhnout hlouběji do kapsy. Restaurace a bary jsou ideální pro jazz, popovou hudbu a klasickou hudbu. "Při dobré hudbě je útrata i spropitné vyšší, hosté mají pocit, že je o ně dobře postaráno. Pokusy s jednouchou syntetizátorovou hudbou dokázaly pokles návštěvnosti či zkrácení doby a nižší útratu."