Přestaňte pomlouvat bobry!

5. října 2005
05:01

Ochránci přírody bojují za práva zvířat zneužívaných při reklamách. Podle jejich názorů je nejvíce ohrožen bobr...

Ochránci přírody jsou zděšení! Podle nich nejméně ve třech reklamách, které zaplavily tisk, billboardy, televizi i rozhlas, firmy zneužívají zvířata! "Obětí" jsou bobr a vlk. Reklama na jednu ze značek vodky ukazuje vlka podle ochránců přírody jako krvelačnou šelmu útočící na člověka. Bobr to "schytal" jako škůdce lidí v reklamě na pojišťovnu či mobilního operátora. Nejhůře dopadl bobr. Na toho se dokonce na internetu pojišťovny ČSOB pořádá "hon". "Copak je tohle zábava. Hra na téma zastřel bobra dřív, než ti sežere dům je neetická a ve svém důsledku pro zvláště chráněné živočichy, jakým bobr evropský právě je, velmi škodlivá," píše se kromě jiného v otevřeném dopise Českého svazu ochránců přírody (ČSOP). "Reklama ČSOB Pojišťovny ukazuje bobra jako ničitele lidských domů. Vyšperkovaná je i hrou s odstřelem tohoto chráněného zvířete," tvrdí ředitel Ústřední výkonné rady ČSOP Petr Stýblo. Ten také protestuje proti tomu, že je bobr v rozhlasové reklamě na T-Mobile prezentován jako likvidátor telefonních sloupů. "Je to nepravdivé. Bobr v žádném případě nežere mrtvé dřevo, že by tedy požíral sloupy nebo dřevostavby, je holý nesmysl a nepravda." Mluvčí jedné z kritizovaných firem se ale brání. "V naší reklamě nevystupuje živé zvíře, je to loutka. Navíc šot končí slovy, že konec dobrý, všechno dobré. Bobr všechno přežije, na všechny vyzraje a šibalsky mrká. Rozhodně reklama není myšlená proti zvířatům nebo ochráncům přírody. Navíc průzkum trhu ukázal, že reklama měla pozitivní ohlas," uvedla mluvčí ČSOB Pojišťovny Kateřina Hamerská. Mluvčí T-Mobile byl včera k nezastižení. "Považujeme to za nemorální, i když chceme věřit, že takový vztah ke zvířatům je zřejmě nechtěný a vychází z neznalosti tvůrců," trvají si na svém ochránci přírody, kteří dopis poslali Radě pro rozhlasové a televizní vysílání a Radě pro reklamu.