Sen obou: táty i syna

16. října 2003
08:26

Nejedno mužské srdce při pohledu na kolem jedoucí kabriolet zajásá! Otevřený vůz je snem mnoha generací, táty, syna a někdy možná i maminky...

Jsem si téměř jist, že při pohledu na kolem projíždějící kabriolet každému řidiči bez ohledu na věk vyplave na povrch myšlenka - s tím by se to jezdilo... Otevřený vůz je nepochybně snem mnoha generací, táty i syna (možná i maminy), ovšem jeho využití ho přece jen limitovalo. Tohle tvrzení však v poslední době už neplatí. Francouzská automobilka Peugeot přichází na trh s novým vozem 307 CC, v němž zkratka dvou stejných písmen znamená Coupé a Cabriolet. Kupé? To přece předpokládá pevnou střechu, kabriolet zase skládací. A představte si, že Peugeot 307 CC oběma požadavkům vyhovuje! Je to skutečný čtyřmístný vůz s pevnou skládací střechou a na změnu varianty stačí jeden prst a pětadvacet sekund času. Za tu dobu stisk tlačítka mezi předními sedadly dokáže změnit variantu z jedné na druhou. Peugeot 307 CC, jak název napovídá, je konstruován na bázi úspěšného modelu 307. To znamená, že je zbytečné psát o kvalitních jízdních vlastnostech, od klasické verze přebírá CC její platformu, rozvor je tedy identický, modifikace rozměrů přichází v úvahu pouze v oblasti zadního převisu, kde najdeme dodatečných 14 cm délky, které tvoří výsledných 4,34 m. Logická otázka však zní, jak je kabrio zabezpečeno při převrácení. Tak tedy interiér je chráněn elektronicky ovládanými výsuvnými bezpečnostními oblouky. Obloukové výztuhy jsou uloženy v pouzdře připevněném za opěradly zadních sedadel, jejich vysunutí je aktivováno pyrotechnicky. Modelová řada 307 CC nabízí v době svého uvedení na trh dvě pohonné jednotky, v budoucnu se nabídka rozšíří o třetí (benzínový motor 1.6 16V). První motorická jednotka má objem 2,0 l a výkon 100 kW a zákazník má možnost volby mezi automatickou nebo ručně řazenou převodovkou. Druhá motorická jednotka rovněž o objemu 2,0 l má sportovnější charakter a dosahuje výkonu 133 kW. A ještě několik pikantností. Při otevírání dveří se přední sklo automaticky sníží o dva centimetry, aby okraj nezachytával za gumový lem, mezi funkční zvláštnosti modelu 307 CC patří např. stěrače s tzv. "motýlí" kinematikou (protiběžný pohyb stěračů) s plochými stíracími lištami, sdružený ovladač umožňující spustit sekvenčním způsobem simultánně všechna čtyři okna, dálkové ovládání odemykání a pootevření víka zavazadlového prostoru a anténa rádia neznatelně zakomponovaná do spojleru na víku zavazadlového prostoru. Cena vozu na českém trhu ještě nebyla definitivně určena, ale má se pohybovat kolem sedmi set tisícovek.