Slevy na služby už netáhnou, Češi na internetu utratí 1,5 miliardy za módu

Slevové servery, které byly velkým hitem na internetu v loňském roce, mají problémy. Několik slevových serverů v poslední době zaniklo. Jiné musely změnit nabídku, aby se na trhu udržely. Čeští zákazníci stále častěji vyhledávají na internetu slevy na nákup módního zboží.
V posledních měsících ale odborníci sledují, jak se nákupní zvyklosti Čechů mění – a slevové servery, které nestihly včas zareagovat, se ocitají v problémech.
„Nešťastně skončil například slevový server DealLX.cz, po němž zůstaly milionové dluhy. Svou činnost ukončil také server Traveldiscount.cz, který se specializoval na zlevněné pobyty. Slevy už nenabízí ani jinak úspěšné Aukro.cz,“ shrnuje Marek Numerato, odborník na nákupní chování uživatelů českého internetu.
Podle statistik se nyní do popředí zájmu na slevových serverech dostává móda. „Prodeje takzvaných „slev ve městě“ jako různých tataráků, masáží nebo liposukcí nyní stagnují či klesají. Pryč je doba, kdy se vouchery na ně prodávaly po tisících,“ uvádí Numerato. „Teď sledujeme vzestup zájmu o módu, která se vedle zboží a pobytů stává novým hitem slevových serverů,“ dodává.
Jeho slova potvrzují i zástupci slevových srovnávačů. „Zájem je zejména o značkové zboží, které lidi mohou koupit za zlomek ceny. Potvrzuji to i statistiky z našeho eshopu se značkovou módou Itálie do skříně (www.italiedoskrine.cz). Proti loňsku jsme zvýšili obrat o 200%," říká Robert Mitka, vedoucí e-commerce oddělení Ringier Axel Springer.
Podle jeho odhadů letos čeští zákazníci za módu na internetu utratí astronomické částky. "Momentálně se teď každý měsíc na internetu prodá móda a doplňky za více než 100 milionů korun. Pokud bude nastavený trend pokračovat, tak během letošního roku utratí Češi za online nákupy módy asi 1,5 miliardy korun,“ říká Michal Hardyn zástupce srovnávače TopSleva.cz.
Oblibu slev na módu podporuje i fakt, že vznikají nové slevové projekty, zaměřené výhradně na módu. „Roste počet takzvaných privátních nákupních klubů, zaměřených na prodej značkové módy a doplňků, většinou se slevou 30 až 90 procent. Nakupují v nich zejména ženy a očekáváme, že tento segment se na celkových ročních prodejích módy bude podílet asi 400 miliony korun,“ popisuje Jaromír Muchka z nového projektu ModniGuru.cz.
Suverénně největší zájem je o polo trička. „V popularitě vedou zejména polo trika značek Ralph Lauren a Tommy Hilgiger. Dále Češi s oblibou nakupují klasická trička, kabelky, boty a pásky. Poněkud překvapivě je menší zájem o hodinky,“ uvádí Muchka.
Stále se drží prodej levných zájezdů na internetu. "Na Slevišti (www.sleviste.cz) je stále největší zájem o pobyty. Letos lidi nakupují spíše víkendové pobyty, než zájezdy. Proti loňsku se však zvýšil zájem o zboží (až o 80%)," potvrzuje Mitka.
Alternativou ke slevovým portálům jsou také weby nabízející slevové kupóny zdarma, např. http://slevovykupon.net/