Některé e-shopy jsou předražené! Ušetřete!

Autor: Renata Vyšínová, val - 
26. června 2009
06:25

Měli jste do této chvíle pocit, že všechny internetové obchody jsou prostě levné? Ne vždy to musí být pravda! Blesk pro vás našel patnáct položek, na kterých se při chvíli hledání dá ušetřit dokonce i polovina z ceny, v každém případě ale minimálně dvacet procent!

Co rozhoduje o tom, u koho na internetu nakoupíte? Jak si ověřujete spolehlivost prodávajících? Na to hledal odpověď nedávný průzkum. Vyplynulo z něj, že jen necelých 27 % spotřebitelů dá na doporučení známých, kdežto skoro 64 % kontakt hledá na internetovém vyhledávači.

Osmdesát procent spotřebitelů přesně ví, co má v úmyslu koupit, vyhledá si ceny a nejprve jde tam, kde mu nabídnou tu nejnižší. Jen něco přes 40 % zákazníků e-shopů se zajímá o to, jak podrobné informace o výrobku obchod uvádí, a zajímá je i fotografie. 34 % lidí dává přednost obchodníkům, kteří mají kromě internetového i kamenný obchod a 32 % se zajímá o výši poštovného a balného, které se musí připočíst k ceně zboží.

Bohužel jen necelých 12 % zákazníků se při výběru internetového obchodníka řídí tím, zda se u něj dá snadno reklamovat. Právě postup reklamace a její podmínky jsou to, co byste si měli vyhledat jako první a také hledat reakce ve spotřebitelských diskuzích. Jestliže se to v nich hemží zkušenostmi lidí, kteří s reklamací neuspěli, raději oželte i výhodnou cenu a jděte jinam. Podle průzkumu serveru e-shopy-chovani-zakaznika.vyplnto.cz.

Ceny zjišťovány na internetu pomocí srovnávače cen Ceny zjišťovány na internetu pomocí srovnávače cen | Blesk


Desatero bezpečného nakupování na internetu

Cena ale není to jediné, na co by si spotřebitelé měli dávat pozor. Abyste nenaletěli, prostudujte si následující desatero:

1. Ne vždy znamená nejnižší cena nebo líbivý vzhled nejlepší volbu.

2. Dobrým znamením kvalitního obchodu je to, že umožní na stránkách přidat zákazníkům komentář ke zboží a své zkušenosti s ním samým.

3. Vyplatí se zeptat i mezi známými, jestli nemají s firmou zkušenosti.

4. O názor na internetový obchod můžete požádat i Sdružení obrany spotřebitelů SOS nebo využít katalogu certifikovaných obchodů www.certifi kovany- obchod.cz

5. Na stránkách obchodníka by měly být všechny jeho identifikační údaje, nákupní řád, obchodní a reklamační podmínky – je to jeho zákonná povinnost.

Nakupovat z domova,je pohodlné a pokud znáte pravidla, tak i příjemné Nakupovat z domova,je pohodlné a pokud znáte pravidla, tak i příjemné | Foto scom

6. Prostudujte si vždy a pečlivě reklamační řád.

7. Pro první nákup raději volte platbu dobírkou – neriskujete. Vždy si schovejte potvrzení o objednávce, které většinou chodí mailem.

8. Při přebírání zásilky dejte pozor, aby nebyl balík porušený a jestli odpovídá cena, za kterou jste objednávali.

9. Při nákupu přes internet máte ze zákona právo u většiny zboží od smlouvy odstoupit do 14 dnů od jeho převzetí.

10. Reklamaci je povinen obchodník vyřídit nejpozději do 30 dnů. Pokud má firma obchod, obraťte se přímo na něj a osobně.

 

 

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi