Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

V Ománu vědci našli nejstarší živočichy

Ilustrační foto
Ilustrační foto  (Autor: ČTK)
Autor: INT -
5. února 2009

Nestarší důkazy o přítomnosti živočichů na Zemi objevili vědci v Ománu. Chemické stopy svědčící o existenci houbovců (Porifera) byly nalezeny v 635 milionů let starých skalách. Napsal o tom server BBC.

"Máme velké množství důkazů, že tyto mořské houby jsou prvními doloženými mnohobuněčnými organismy," prohlásil geobiolog Roger Summons z Massachusettského technického institutu.

Objev z jihovýchodního cípu Arabského poloostrova posouvá obecně uznávanou dobu nejstaršího výskytu živočichů na naší planetě o desítky milionů let do minulosti

Přítomnost dávného života v geologických vrstvách vědci obvykle určují z viditelných zkamenělých pozůstatků koster živočichů či známek jejich pohybu, jakými jsou například stopy. Při odhalování existence extrémně malých organismů s měkkými těly pak odborníci hledají chemikálie, jež vznikají při rozkladu mrtvých živočichů.

První jednobuněčné bakterie a další primitivní formy života se na Zemi objevily zhruba před 2,5 miliardy let. Nejstarší viditelné fosilie živočichů ve skalách jsou 580 milionů let staré.

"Nové nálezy z Ománu ale ukazují, že klíčem k pochopení evoluce jsou molekulární důkazy živočišné existence," řekl Summons.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.