Pondělí 29. dubna 2024
Svátek slaví Robert, zítra Blahoslav
Polojasno 23°C

"Bůh asi není," hlásá reklama na britských autobusech

Rouhačská kampaň na britských autobusech
Rouhačská kampaň na britských autobusech  (Autor: AFP)
Autor: ČTK - 
9. ledna 2009
12:02

VIDEO: Nezvyklý reklamní slogan "Bůh pravděpodobně není, přestaňte si dělat starosti a užívejte života" se tento týden objevil na asi 800 britských autobusech a vozech londýnského metra. Kampaň pořádají britští ateisté.

Slovo "pravděpodobně" ovšem ukazuje, že si přece jenom nechávají otevřena zadní vrátka. Představitelé některých náboženských skupin slogan uvítali jako podnět lidem k zamyšlení.


Agentura Reuters citovala spisovatele Richarda Dawkinse, autora knihy The God delusion (Boží klam), který kampaň podpořil, protože prý pomáhá ukázat, že náboženské zájmy už začínají Brity unavovat.

Herečka a organizátorka kampaně Ariane Sherineová řekla, že doufá, že nápisy na autobusech a vozech metra vyvolají na tvářích cestujících úsměv. "Byla bych ráda, kdyby se na to lidé podívali a usmáli se. Chtěla bych prosvětlit jejich cestu do práce," řekla. Podle ní je to "laskavá filozofická kampaň".

Představitel anglikánské církve Martin Casson řekl, že slogan je sice "sobecký", ale že církev kampaň vítá, protože může mezi lidmi povzbudit debatu. "Myslím, že je načase, aby lidé byli otevření a velkorysí, aby se podívali na své sousedy. Je to koneckonců křesťanské poselství," řekl.

Rovněž ředitel teologické expertní skupiny Theos Paul Woolley přijal kampaň kladně. Řekl, že nápisy "povzbudí lidi k tomu, aby se zamyslili nad nejdůležitější otázkou, jakou si mohou v životě položit".

Někteří skalní ateisté byli podle britských médií zklamáni, že slogan neříká rovnou, že "Bůh není". Dawkins ale soudí, že nápis ve zvolené formě je možná lepší, protože "nutí lidi k zamyšlení".

Zobrazit celou diskusi