Úterý 23. dubna 2024
Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Zataženo, déšť 7°C

Učet za ropu bude 2 500 000 000 000 Kč

Tanker Velryba by měl být schopný denně odfiltrovat 79 milionů znečištěné vody. Do akce však stále nebyl zapojen.
Tanker Velryba by měl být schopný denně odfiltrovat 79 milionů znečištěné vody. Do akce však stále nebyl zapojen.  (Autor: ČTK)
Autor: ČTK, shp, jak - 
6. července 2010
18:31

Už přes 61,3 miliardy Kč zaplatila britská firma British Petroleum (BP) za zastavení úniku ropy a její likvidaci. Údaj o dosavadních nákladech nezahrnuje fond 408,6 miliardy Kč, který na pokrytí škod vytvořila BP po jednání s Bílým domem.

Americká pobřežní stráž také oznámila, že zatím nemůže kvůli špatnému počasí rozhodnout o zapojení speciálně upraveného tankeru Velryba (A Whale) do likvidace ropné skvrny v Mexickém zálivu.

Desetipatrová Velryba by měla denně z moře načerpat zhruba 79 milionů litrů znečištěné vody a odfiltrovat z ní ropu. Mazlavá tekutina se přitom už objevila i u pláží Texasu.

Koupí Kaddafí koncern BP?

Podle expertů vyjde únik ropy v Mexickém zálivu v době svého ukončení na necelé dva a půl bilionu korun (bilion=1000 miliard). Akcie BP už spadly na polovinu. Zájem o koupi společnost má nyní libyjský vůdce Muammar Kaddáfí. Ten má prý na záchranu kolabující společnosti peněz dost a z jejího vlastnictví by mohl »těžit«.

Shelby16 ( 6. července 2010 23:47 )

Ještě jsem zapomněla dodat, že pochopitelně ten boční ventil u ústí trubky je pouze jednoúčelový, po montáži zůstane trvale uzavřen, aby tok ropy byl přesměrován do tankeru. Pro potřebu libovolného zastavení toku do tankeru je samozřejmě nutný na konci vedení do tankeru další ventil - uzavírací. Ten slouží, aby se zastavil přívod, když tanker je plný, než přijede další prázdný tanker.

Shelby16 ( 6. července 2010 23:35 )

Technologický postup: 1) Znovu uříznout kolmo to potrubí 2) Začistit okraje řezu 3) Vsunout do té trubky užší průměr trubky s těsněním (tato užší trubka je již opatřena bočním ventilem, který má funkci vést tok ropy mimo potrubí a při uzavření změní tok jenom do tankeru a na konci této trubky přírubou k napojení dalšího potrubí k tankeru 4) Po vsunutí ventil nechat otevřený na maximum, aby ropa mohla volně odtékat a nezvyšoval se tlak 5) Kolem obvodu kde přesahujou obě trubky navrtat 16 děr pro šrouby 6) Udělat do nich závit 7) Našroubovat 16 vysokopevnostních šroubů s těs nící podložkou (tím se zafixuje vsunuté potrubí s ventilem 8) Napojení tohoto potrubí na tanker 9) Fáze uzavírání bočního ventilu (ropa přestává téct ventilem mimo potrubí ) 10) Po úplném uzavření bočního ventilu plným tlakem celý proud teče do tankeru - Do moře už neteče ani kapka

Zobrazit celou diskusi