Polsko: Pivní reklama pouze s hvězdičkou

Polsko ohlásilo plán boje proti alkoholismu. Prvním krokem bude odsunutí televizních reklam na pivo až do nočních hodin. Ministerstvo chce také zpřísnit tresty pro opilé vodáky a lyžaře.
Průzkum státní agentury pro řešení problémů s alkoholem ukázal, že 27 procent chlapců ve věku jedenácti let vyzkoušelo alkohol a 22 procent patnáctiletých přiznalo, že se minimálně jednou opilo.
"Změna je nutná, protože v Polsku pijí alkohol stále mladší lidé," řekl pracovník agentury Krzysztof Brzózka. "Navíc přibývá dívek, které v popíjení alkoholu dohánějí chlapce," dodal.
Návrh ovšem velmi popudil výrobce piva. Nyní může polský divák spatřit v televizi reklamu na pivo nejdříve ve 20 hodin. Pivovarníci tvrdí, že zatím nebyla prokázána souvislost mezi pivní reklamou a popíjením alkoholických nápojů mladistvými.
Lepší zbraní v boji proti alkoholismu mladistvých by byla kampaň směřovaná na obchodníky, kteří pivo, víno a vodku mladým prodávají. Hříšníkům, kteří prodají alkohol mladistvých v současné době hrozí pokuta 2500 zlotých, což je v přepočtu asi 16 000 korun. Soud by měl podle nového návrhu mít možnost takovému obchodníkovi odebrat licenci.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.