Pátek 3. května 2024
Svátek slaví Alexej, zítra Květoslav
Oblačno, déšť 19°C

ČT zastaví vysílání reklamních znělek

Televize
Televize  (Autor: Pavel Ryšlink)
Autor: ČTK - 
19. srpna 2008
18:07

Česká televize od 1. září letošního roku zastaví vysílání sponzorovaných reklamních znělek, které jí vynášelo desítky milionů ročně.

"Důvodem je sílící tlak regulačního orgánu, Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV)," sdělil mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Rada v minulosti Českou televizi za sponzorování znělek, které je podle ní v rozporu se zákonem, mnohokrát pokutovala.

Podle Štichy rada v posledních měsících vede s ČT zatím 32 správních řízení týkajících se sponzorování znělek v televizním vysílání.

"Správní řízení byla až dosud již v 17 případech ukončena uložením pokuty České televizi, přičemž výše pokut dosáhla zatím celkem 11,98 milionu korun," dodal mluvčí.

ČT sponzorované reklamní znělky nabízí a vysílá od roku 2004. Podle Štichy rada před rokem 2007 nikdy ČT nesdělila své výhrady k tomuto postupu a neupozornila ji na možné rozpory. ČT vycházela z této skutečnosti i při tvorbě plánu výnosů na rok 2008, do něhož jsou výnosy ze sponzorovaných reklamních znělek zahrnuty.

"ČT vycházela v uvedeném období a nadále vychází z předpokladu a právního názoru, že reklamní znělka je pořadem, neboť se jedná o obsahově souvislou, celistvou a časově ohraničenou část televizního vysílání," uvedl mluvčí.

Doplnil, že nepodstatná není pro ČT ani ta skutečnost, že sponzorované reklamní znělky jsou pro její diváky díky své krátké stopáži akceptovatelnější než dlouhé reklamní bloky.

ČT přijde kvůli zákazu podle předběžných odhadů o 162 milionů korun.