Sněmovna: Lidé budou elektronicky komunikovat s úřady

Zákon podle Ministerstva vnitra zajistí, že občané nebudou muset obcházet úřady. Namísto papírových dokumentů budou po úřadech obíhat data.
Lidé zřejmě konečně budou mít možnost vyřizovat úřední záležitosti elektronickou formou. Umožnit jim to má nový zákon o elektronických úkonech, který dnes schválila sněmovna. Jde ve středu o v pořadí druhý důležitý zákon, který sněmovna schválila. Prvním byl návrh zákona o zrušení poplatků u lékaře pro novorozence. Více se dočtete zde.
Datové schránky pro každého
Zákon počítá s vytvořením elektronických datových schránek, jejichž prostřednictvím by úřady komunikovaly nejen mezi sebou, ale i s firmami a občany, kteří budou chtít mít svou datovou schránku. Vládní návrh nyní posoudí ještě Senát a prezident.
Datové schránky mají mít vybrané státní úřady, soudy, zdravotní pojišťovny, samosprávné orgány nebo státní fondy. Ministerstvo vnitra si od zákona o eGovernmentu slibuje snížení byrokracie a šetření času občanů i úředníků.
Langer vyzdvihl přednosti zákona
"Orgány státní moci budou mít podle tohoto zákona povinnost mezi sebou komunikovat elektronicky. Zákon také zajišťuje konverzi papírového dokumentu na elektronický, zřizuje systém doručování prostřednictvím datových schránek a dává možnost občanům takovýmto způsobem komunikovat se státem," řekl dnes ve sněmovně ministr vnitra Ivan Langer (ODS).