Obchod s ojetinami: před třiceti lety papír, tužka, a telefon, dnes on-line s dodáním domů
Tak jako všechny druhy podnikání, i první roky dnes největší středoevropské sítě autocenter AAA AUTO se musely před třiceti lety obejít bez internetu. Vozy se vykupovaly i prodávaly zejména prostřednictvím inzerce v tištěných inzertních časopisech a denících. Nejčastějším nástrojem kupujících i prodávajících bývaly papír, tužka a telefon.
Způsob obchodování s ojetinami však zásadně změnil nástup internetu. První stránky AAA AUTO byly spuštěny v roce 2000. Dnes tvoří webové prezentace páteř obchodního úspěchu celé skupiny, včetně nové značky Driverama určené pro on-line výkup a prodej vozů v západní Evropě.
První webové stránky AAA AUTO vznikly v roce 2000, samotná doména byla zaregistrována v červenci stejného roku. Mobilní web vznikl v roce 2012 a před sedmi lety i vlastní aplikace. Za dobu své existence zaznamenaly webové stránky skupiny již přes 330 milionů návštěv. „V nějaké fázi nákupu či prodeje vozu některý náš web navštíví přes 90 % zákazníků. Rok od roku se návštěvnost přesouvá z desktopové verze webu na mobilní web a do aplikace. Je to dáno tím, že mobilní zařízení má dnes u sebe prakticky každý. V České republice tvoří návštěvnost z mobilu 65 %, na Slovensku a v Polsku dokonce přes 80 %,“ říká provozní ředitel AURES Holdings Petr Vaněček.
Nejnovějším rozšířením funkcionality webů v rámci skupiny AURES Holdings je plnohodnotný on-line prodej ojetých vozů. „Původním plánem bylo umožnit výběr a nákup vozu z pohodlí domova s doručením auta na zadanou adresu. Nyní, po vyzkoušení v ostrém provozu během covidových lockdownů uplynulých dvou let, je to platforma, kde má uživatel možnost vůz on-line nejen vybrat, ale i rovnou zaplatit. V případě zájmu o online nákup si uživatel projde relativně jednoduchým formulářem, kde uvolí preferovaný způsob financování, vybere zda chce vůz doručit domů na adresu a nebo si jej vyzvedne v některém z autocenter v naší síti. Může si vybrat a zakoupit doplňkové služby a následně vybrat způsob platby - hotově na pobočce, bankovním převodem nebo platbu kartou,“ vysvětluje Vaněček.
Nejnovějším směrem rozvoje webu sítě AAA AUTO a Mototechna je projekt Garáž, tedy zákaznická zóna, která pomáhá zákazníkům při výběru vozu, jeho nákupu i následné péči. „Uživatel si v Garáži může ukládat oblíbené vozy, oblíbená hledání, spravovat svůj účet, porovnávat oblíbené vozy, sdílet vozy s přáteli i prodejci na pobočkách, nastavovat takzvaného sledovacího psa na pokles ceny u konkrétních vozů nebo získávat upozornění na nová auta v nabídce splňující jeho kritéria výběru. Zákazník si také může zobrazit své objednávky. A po zakoupení vozu si může v Garáži vést elektronickou servisní knížku, a ke svému autu doplňovat informace o spotřebě paliva, servisních úkonech, či nastavovat různé notifikace,“ doplňuje Vaněček.
Garáž je dostupná napříč všemi platformami, tedy jak na desktopových a mobilních zařízeních, i prostřednictvím mobilní aplikace, která je dostupná v obchodech Apple i Google. Interní webové oddělení na rozvoji Garáže stále pracuje. „Cílem je z Garáže postupně vytvořit systém, skrze který bude moci zákazník projít celým procesem nákupu vozu. Domluví si v ní schůzku s prodejcem, uvidí stav převozu vozu, systém mu oznámí, že je auto na pobočce, koupí vůz, a bude s v systému moci zobrazit i všechny doklady o koupi,“ uzavírá Vaněček.
VIDEO: Kalendář AAA Auto
Dnes už to není o papírování, telefonování a osobních návštěvách, ale o rychlém a pohodlném on-line nakupování přímo z domova. To je dobrá zpráva pro všechny zájemce o ojetá auta, kterým se už nechce ztrácet čas a energii klasickým způsobem. Já jsem si před několika lety koupila auto v autobazaru a jsem s ním maximálně spokojená. Nedávno jsem si tady na stránkách https://www.united-6.cz/ objednala opravu škrábanců, a po ní je zase jako nové.