Pátek 29. března 2024
Dnes je Velký pátek / Taťána, zítra Arnošt
Oblačno 18°C

Rath chystá obchvat Prahy: Kdo ho zaplatí?

Fotografie
 (Autor: internal)
Autor: ČTK, pes - 
26. října 2009
14:01

Středočeský kraj začal podle hejtmana Davida Ratha (ČSSD) připravovat vlastní obchvat Prahy. Jeho kolegové o tom ale nic nevědí.

Obchvat by měl spojit ruzyňské letiště a slánskou rychlostní komunikaci s letištěm ve Vodochodech a ústeckou dálnicí. Současně má vyřešit obchvat Kralup a sloužit jako severní tranzitní okruh vedoucí mimo obydlená území, píše dnešní Mladá fronta Dnes.

Hejtmanství přichází s těmito plány ve chvíli, kdy stát má potíže s dokončením obchvatu, který spojí brněnskou dálnici D1 a plzeňskou D5 a jehož otevření v příštím roce se zpozdí minimálně o čtyři měsíce.

"Středočeský kraj již zpracovává možnou trasu čtyřproudé rychlostní komunikace, která by přemostila Vltavu mezi Kralupy a Libčicemi nad Vltavou. Projekt zpracováváme tak, aby nezasahoval do života žádné středočeské obce, ale naopak aby se stovkám z nich ulevilo od nadměrné nákladní dopravy, která je nyní zatěžuje," popsal záměr Rath.

Podle MfD o tom ale nic nevědí hejtmanovi nejbližší kolegové v krajské radě. "Je to úplně nová informace a blíží se to takzvanému velkému aglomeračnímu okruhu, o kterém se už několik let hovoří. Ale nic takového jsme neprojednávali," uvedl hejtmanův náměstek pro dopravu Robin Povšík (ČSSD). Podobně se vyjádřil i Rathův náměstek pro regionální rozvoj Marcel Chládek. "Žádné peníze z kapitoly regionální rozvoj na to nešly. Takže pokud šly, tak zřejmě z Regionálního operačního programu (ROP), což jde zcela mimo krajský úřad a vedení Středočeského kraje. O penězích z ROP rozhoduje regionální rada, jejímž předsedou je doktor Rath,“ uvedl Chládek.

Rath také nevysvětlil, jak si představuje financování. Zásadní přitom je, zda by okruh vedl po čtyřproudé rychlostní komunikaci, nebo dvouproudé silnici. V prvním případě se náklady řádově odhadují na desítky miliard korun a platil by je stát. Fischerova vláda však investice do nových dopravních staveb zmrazila. Peníze z rozpočtu kraje by Rath mohl použít jedině v případě, že by se jednalo o silnici druhé nebo třetí třídy.

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

bobina ( 26. října 2009 17:48 )

Ráth dostal nálepku blba,kombinovaného hulvátem a slibotechnou a to mu už nikdo neodpáře,protože lidi jsou na nálepky zvyklí a rádi je používají. Proč nad někým přemýšlet jestli náhodou nemá pravdu! Je to Ráth a tak pravdu nikdy mít nebude,má nálepku.

sosacek ( 26. října 2009 16:32 )

Polovina dálnic podle EU na hov..,všechny dálnice minimálně o 1/3 předražené. To by bylo 10 obchvatů Prahy a ještě by bylo na prémie..

majojo ( 26. října 2009 16:32 )

Nechte si už ty svoje megalomanské projekty zhudebnit! Vždycky se plánuje velký pokrok a následná změna je pak k horšímu. Zvlášť v dopravě.

gogo ( 26. října 2009 16:28 )

Tak jste bohužel podlehl tlaku medií. Já osobně MUDr Ratha neznám, ale znám profesora Pafka, kterého si vážím a kterému věřím. Profesor Pafko o MUDr Rathovi tvrdí, že je to slušný a poctivý člověk. Je samozřejmé, že MUDr Rath musí mít řadu nepřátel. A to nejen ve zdravotnictví a v ZP, kde řadě lidí "šlápnul na kuří oko", ale i v pravicových politických stranách, které se snaží prostřednictvím médií vytvořit obraz MUDr Ratha "k obrazu svému" ... Na př. trapný pan Nečas ... A tak se děje. Tóť vše...

cernysvetlo ( 26. října 2009 16:02 )

Nejsem ani jedno ani druhé a slušné pojmenování pro něj taky nemám.

Zobrazit celou diskusi