Porucha airbusu. Češi se báli o život!

Technici začali airbus opravovat ihned po přistání
Technici začali airbus opravovat ihned po přistání  (Autor: Petr Mändl)
Autor: Hana Höschlová - 
11. října 2009
17:47

Na neděli 11. října dlouho nezapomenou cestující na lince ČSA - OK 50, kteří v jedenáct hodin dopoledne vzlétli z Prahy do New Yorku.

Plně obsazený airbus 310 totiž po hodině a půl letu přesně nad průlivem La Manche hlásil posádce poruchu. Kapitán byl nucen obrátit letadlo. "Nejdřív jsem si všiml, že sluníčko najednou svítí z druhé strany," svěřil Blesku Petr Mändl, jeden z cestujících a manžel herečky Ivy Hüttnerové, známý pražský galerista, který provozuje Píseckou bránu.


Petr Mändl


"Pak jsem viděl na monitoru s mapou letu, že se letadlo skutečně otočilo," dodal Petr, který se těšil do New Yorku do Českého domu na vernisáž výstavy věnované režiséru Karlu Zemanovi. Nedostal se na ni.

"Báli jsme se o život," potvrdil Blesku manželský pár, který nechtěl být jmenován. "Modlili jsme za přežití. Nikomu to nepřeju, bylo to devadesát minut hrůzy, všimla jsem si, že i letuškám dělalo potíž zachovat masku povinného klidu," přiznali starší manželé.

„Kapitán letadla se pro návrat do Prahy rozhodl z preventivních důvodů poté, co jeden z indikátorů palubních přístrojů nevykazoval standardní parametry,“ řekla Blesku mluvčí ČSA Hana Hejsková. Okamžitě po přistání obsadila letadlo skupina techniků.

Podle vyjádření posádky měl airbus poruchu na hydraulice. V poslední době je to už několikátá podobná potíž, kdy letadlo buď nevzlétlo, nebo se muselo vrátit. Okamžitě po přistání obsadila letadlo skupina techniků.

ruisendaal ( 11. října 2009 21:42 )

věřte, toto je odborník na slovo vzatej!! Propuštěný mechanik, nebo snad dokonce pilot? A když jsou systémy zálohovány, doufám, že za tohoto odborníka má ČSA zálohu také, v opačném případě jsou v pr...

evolucius ( 11. října 2009 21:06 )

Je v ČSA binec?Létají staré stroje?Je tam špatná atmosféra hrozících propuštění?Je dozorčí rada složená z amatérů politicky dosazených lidí,z nichž někteří mají falešný titul,Řápková?Je ta firma rozkradená?O ničem jiném jsem nerozumoval...pardon

ruisendaal ( 11. října 2009 20:26 )

éra, kdy létala TU, či IL byla bezpečnější jak doba součastných Airbusů? V té době jsem letěl asi 12x a nic takového jsem neslyšel, i když při startu těchto "strojů" jsem vlastní hlas neslyšel také. Jsem tady a toto je důkaz, dnes bych se ale nebál také, to podtrhuji. Myslím, že na silnici je mnohem nebezpečněji!

prezdivka1800 ( 11. října 2009 19:57 )

jeeeee ze se rozcilujes nad pitomcema! Mas samo absolutni pravdu

sporty1 ( 11. října 2009 19:46 )

Koukám, že tady co člověk, to odborník na civilní letectví. Porucha na hydraulice neznamená žádnou katastrofu, to že se kapitán vracel domů a nešel ihned na nouzové přistání jasně dokazuje, jak ten problém byl "naléhavý" a že šlo jen o preventivní krok, nemluvě o nějakém blbovi, co vypráví o modlení a chce se jen zviditelnit, aby se o něm psalo. Nechápu, jak může někdo napsat, že letadla ČSA jsou nebezpečná - porucha se vzhledem k složitosti letadlových systémů stát může a stává, proto jsou jednotlivé systémy zálohovány. Jen nechápu lidi, co tomu absolutně nerozumí a hned o tom píšou nebo komentujou...

Zobrazit celou diskusi