EXKLUZIVNÍ FOTO letadla smrti z Otavy!
Přestože nedělní nehodu letadla nad Strakonicemi teprve vyšetřuje letecká inspekce, odborník na letectví Pavel Mácha přišel se šokujícím prohlášením. Podle něj pochybili lidé kolem strakonického aeroklubu! Ten se však brání, tvrdí, že jeho členové dodržovali přísné bezpečnostní předpisy.
"Cesna byla stařičká mašina z letiště Strunkovice u Písku," píše Mácha na serveru aeronovinky.cz. Podle něj je možné, že po vysazení motoru pilot nezvládl nouzové přistání.
V tomto stroji zemřeli v neděli tři lidé!
"Fakta ukazují na to, že došlo palivo těsně před přistáním. Pokud byl stroj natankovaný po "špunty“ a měl vydržet ve vzduchu 3,5 hodiny, ale kvůli stáří stroje a vysokému opotřebení mohl mít zvýšenou spotřebu paliva. Pokud pilot tento fakt ignoroval a spoléhal na časovou výdrž místo na indikátory stavu paliva, pak zde bude nejpravděpodobnější příčina nehody," domnívá se Mácha.
Blesku.cz se podařilo získat i vyjádření jednoho z členů vedení Aeroklubu Strakonice Miloslava Fišera. Podle něj tvrzení Máchy není pravdivé a palivo při osudném letu v žádném případě nedošlo. "Na všechny vyhlídkové lety existují přísné předpisy," uvádí dále Fišer. A co bylo tedy skutečnou příčinou pádu letadla? "Nevím, šetří se to," dodal Fišer.
Svědek rodinné tragédie: Holčička (10) plakala a volala maminku
Více o celé tragédii čtěte ZDE!
Majitel aeoroklubu neměl povolení k provozování vyhlídkových letů, tvrdí expert
Navíc Mácha dodává, že strakonický aeroklub nejspíš nemá povolení k provozování vyhlídkových letů!
Malé aerokluby kvůli směrnici Evropské unii mají omezení při pořádání vyhlídkových letů. Snaží se ale tuto směrnici obejít pořádáním tzv. fotoletů!
V čem je problém? EU se rozhodla v polovině června 2008 přeřadit vyhlídkové lety z kategorie leteckých prací, do kolonky letecké dopravy, jejíž provoz vyžaduje řadu drahých opatření.
Podle nových pravidel tak klub musí například zajistit, aby letadla kontrolovali jen speciálně vyškolení mechanici, kteří mají zvláštní licenci. Ale to stojí poměrně velké peníze! Aerokluby tak obešly nařízení EU a pořádají tzv. fotolety. Ve skutečnosti se ale jedná o stejnou službu, jako je klasický vyhlídkový let.
Ředitel sekce letových standardů při Úřadu pro civilní letectví Viktor Nath Blesk.cz řekl: "Pokud někdo záměrně snižuje standard při letecké dopravě, tak je to špatné a může to být nebezpečné. Pokud jsme v Evropské unii, tak bychom směrnice EU měli dodržovat. Vyhlídkové lety a tzv. fotolety jsou dvě odlišné záležitosti a platí pro ně odlišná pravidla."
Vyhlídkový let: | Vyhlídkové lety patří mezi dopravní letectví. Letadlo prohlíží mechanik se speciální licencí. Vyšší nároky na standard. |
Fotolet: | Fotolety patří mezi letecké práce. Letadlo prohlíží mechanik s běžnou licencí. Nižší nároky na standard. |
Vyjádření strakonického aeroklubu k celé záležitosti se během pondělního dopoledne získat nepodařilo - jejich telefon je odpojen...
Drzost? To se má jako přijít optat hnidopicha jako seš ty? Neff ti nevyšel, to máš blbý že tam zrovna pan Mácha publikuje, anglicky asi moc neumíš jinak bys věděl že runryder je server o hračkách a ne raálných vrtulnících a pan Mácha se tam chodí bavit. Každej rád něco jíného. Mácha vrtulníčky, ty chlapečky A do třetice 15 let stará relace pátrání po nezvěstném Máchovi je úlet největší. Nevím jak tobě, ale mě se Mácha při pohledu na aeronoviny.cz a půst.cz zdá spíš nějak moc živej Asi někde soudruzi z NDR udělali chybu tak je znovu upozorni jako už jsi to (a nejen ty) udělal několkrát Brou a pozdravuj Mata na glidingu