Oprava železničního mostu v Kolíně bude stát 1,23 miliardy!

Stará mostní konstrukce loni na podzim, než se začalo s jejím rozebíráním.
Stará mostní konstrukce loni na podzim, než se začalo s jejím rozebíráním.  (Autor: Foto pro Blesk – Firesta)
Autor: ČTK, pal - 
10. července 2009
22:42

Ředitelství vodních cest ČR ve čtvrtek zahájilo rekonstrukci železničního mostu přes Labe v Kolíně. Jeho nízká podjezdová výška nevyhovuje parametrům labské vodní cesty. Nový most bude stát 1,23 miliardy Kč!

877 miliony Kč přestavbu mostu podpoří Evropská unie, zbytek uhradí Státní fond dopravní infrastruktury, řekl dnes novinářům ředitel firmy Miroslav Šefara. Stavba by měla být hotova v listopadu 2010.

"Rekonstrukce železničního mostu Kolín je poslední velkou stavbou mezi Mělníkem a Chvaleticemi, která má zajistit dostatečnou podjezdní výšku pro plavidla s kontejnery a s nadrozměrnými náklady," dodal. Stavba podle něj přispěje k efektivnímu využívání vodní dopravy a snížení počtu kamionů na českých silnicích.

Vodní doprava patří mezi nejlevnější způsoby přepravy zboží. Podle Ředitelství vodních cest jedna loď o nosnosti 1050 tun nahradí 42 kamionů. Přeprava tuny hromadných zásilek na trase Hamburk - Děčín stojí lodí orientačně devět eur (zhruba 230 Kč), vlakem 23 eur a kamionem 54 eur.
Nynější železniční most přes Labe v Kolíně je z roku 1908 a svou podjezdnou výškou 4,35 metru nevyhovuje současným požadavkům na parametry vodní cesty. Nahradí ho proto nový moderní most s podjezdnou výškou 5,25 metru. V budoucnosti se bude moci vybavit jedním polem se zdvižným mechanismem, který umožní v případě potřeby proplout i lodím o výšce až sedm metrů.

Při rekonstrukci bude upraveno přes 2900 metrů železničního spodku a svršku, postaveno nové trakční vedení a modernizováno zabezpečovací zařízení. Součástí projektu bude také oprava dvou železničních přejezdů v ulicích Starokolínská a Tovární. Ve stanici Kolín hlavní nádraží se zmodernizují dvě nástupiště, dostanou bezbariérové přístupy a navigační systém. Podél trati vyrostou protihlukové stěny dlouhé téměř kilometr.

Součástí zabezpečení podjezdových výšek mostů mezi Mělníkem a Chvaleticemi už byla rekonstrukce železničního mostu v Nymburku a silničního v Poděbradech.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi