Blesk.cz radí: Jak se vyhnout kontrole finančního úřadu!

Autor: red - 
3. dubna 2009
10:00

Nechcete mít sídlo firmy doma? Chcete kancelář za zlomek běžných nákladů? Chcete snížit pravděpodobnost návštěvy finančního úřadu? Máme pro vás řešení!

Zřízení sídla společnosti je jednou ze základních otázek, kterou musí podnikatelé řešit, aby splnili zákonem dané povinnosti a zajistili kontakt s veřejností a orgány státní správy. Možností, kam umístit sídlo firmy, je samozřejmě několik. Ať jde o koupi nemovitosti nebo pronájem kanceláří, vždy jde o nákladné řešení.

Podnikatelé se snaží řešit umístění sídla např. v bytech či rodinných domech svých statutárních orgánů nebo vlastníků. Je jasné, že takové řešení nepřispívá ani k image společnosti a ani nepůsobí dobře na obchodní partnery a klienty. Nemluvě o krajní situaci, kdy v případě exekuce na majetek společnosti pak exekutor zaklepe na dveře bytu či rodinného domu orgánů nebo vlastníků firmy. Často je navíc nutné, aby se i menší firma prezentovala dobrou, prestižní adresou, kterou není možné získat v uvedených prostorech ani na malém městě.

Smart office Smart office | smart-office.cz

Řešením je možnost využít služeb specializované firmy, která poskytuje sídla neboli tzv. virtuální kanceláře na profesionální úrovni. Takové služby, zcela běžné v zahraničí, v ČR poskytuje např. společnost SMART Office & Companies, s.r.o.

Je tak možné zřídit sídlo firmy za zlomek nákladů, které by jinak podnikatel zaplatil za pronájem či přímo koupi kanceláře. Cena se pohybuje v rozsahu od 850,- Kč do 3 000,- Kč měsíčně s ohledem na vybranou lokalitu, což podnikateli vzhledem k finanční krizi zásadně sníží náklady.

Často je tato služba také využívána firmami z menších měst, kde jsou časté kontroly finančních úřadů nebo třeba správy sociálního zabezpečení. Nezřídka se stává, že si různé instituce na kontrolách doslova podávají dveře. Ačkoliv společnosti mají vše v pořádku, takovéto kontroly je velmi zatěžují a komplikují jim práci. Pokud podnikatel přesune sídlo do většího města, např. Prahy, změní se příslušnost k místním úřadům a klesá tak pravděpodobnost kontrol. Dle aktuálních průzkumů, jen v minulém roce změnilo sídlo své firmy do Prahy 8454 podnikatelů z regionů v rámci celé ČR.

Dalšími, kteří využívají tyto služby, jsou společnosti, které s ohledem na charakter činnosti nepotřebují mít vlastní kancelář ani zaměstnávat asistentky. Za zlomek nákladů pak společnosti získají prestižní adresu s komplexním servisem. Tedy s možností příjmu pošty a jejího přeposílání, samozřejmostí je zřízení telefonních a faxových linek a krátkodobý pronájem plně vybavených zasedacích místností, kde je možné setkávat se např. s obchodními partnery.

Celkový komfort pak ještě zvyšuje unikátní aplikace eOffice, díky které je umožněn online přístup do sídla společnosti. Klient tak má okamžitě přehled o příchozí poště, o hovorech nebo faxech a to kdykoli z pohodlí domova díky bezpečné internetové aplikaci.

Více informací najdete na http://www.smart-office.cz/.

Smart office Smart office | smart-office.cz