Sobota 27. dubna 2024
Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav
Polojasno 18°C

Jak naštvat zákazníky? Třeba chybou v letáku...

Fotografie
 (Autor: internal)
Autor: srv - 
3. března 2009
05:39

Diskont Plus v posledním letáku lákal zákazníky na skvělou cenu kuřecích prsních řízků. Kilo za 59,90 Kč. Až u chladícího boxu se zákazníci dozvěděli, že to není skvělý kup, ale chyba v letáku. Šlo totiž o cenu za půl kila!

"Omlouváme se za chybu, byl to jen překlep," komentoval věc Plus, ovšem zákazníci si myslí své... Leták, který platí až do čtvrtka, byl ještě včera k vidění i na internetu. Blesk na to upozornili rozhořčení čtenáři. Měli pravdu – stránka s klamavým údajem byla na webu až do chvíle, než se na to Blesk zeptal tiskového mluvčího diskontu Plus. Stažení letáků z internetové nabídky tedy přišlo až tři dny poté, co se Plus omlouval zákazníkům za "překlep".

"Tohle je příklad klamavé reklamy," říká Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů. "Velmi často se stává, že firmy inzerují produkty, které ani na prodejnu nedojdou. Není možné, aby se takováto chyba schovala za malou poznámku v letáku, že právo na chyby je vyhrazeno. Informace o ceně a množství je totiž zásadní. Plus by mohl v tomto případě dostat pokutu od Krajského živnostenského úřadu," dodala Picková.


Co na to zákon?

Pokud by podle advokátní kanceláře Patrika Šorfa byla uvedeným jednáním porušena hospodářská soutěž klamavou reklamou, mají ostatní obchodníci, včetně zákazníků právo žádat, aby bylo od klamavé reklamy upuštěno. Dále mohou požadovat náhradu škody třeba v penězích. "S dokazováním výše škody by ale mohla být potíž," uvedla kancelář.

ruisendaal ( 3. března 2009 08:37 )

Máme u nás několik marketů a je až s podivem kolikrát se takové "překlepy" v jejich letácích stávají. Je to jednoduchý trik, lidé naletí, ale když již v obchodě jsou, většinou s prázdnou neodejdou. Dalším v podstatě podobným trikem je, velmi levný tovar, kterého je zatraceně pomálu, ale na letáku je na první stránce. Pár prvních "šťastlivců" koupí, ostatní vidí v regálu omluvnou vizitku, ale již v obchodě jsou, opět s prázdnou neodejdou. Je to jasná klamavá reklama a měla by být trestána, Další "překlepy" by jistě zmizely!

Zobrazit celou diskusi