Gigant na okraji Prahy? Projedete tu už za rok!
Konec dopravních kolapsů v centru Prahy? Částečné řešení je na dohled. Už za rok a dva měsíce má být totiž dokončená jihozápadní část Pražského okruhu, která spojí dálnici D1 s Plzeňskou D5.
Dominantou úseku je 236 metrů dlouhý most přes Vltavu a téměř dvoukilometrový tunel v Komořanech! A právě tato místa Blesk navštívil.
Poučeni pravidly ohledně bezpečnosti práce, tedy nepít, nejíst, nekouřit a nevzdalovat se od průvodců, vstoupili reportéři Blesku vyzbrojeni baterkami, holinkami a helmami do tunelu, kde dělníci ani nevědí, zda je den či noc. Pracují tu nepřetržitě sedm dní v týdnu 24 hodin denně! Jen aby vše bylo hotovo v termínu.
A kdy že to má být? „Zprovoznění jihozápadního úseku musíme stihnout do dubna 2010,“ řekl Blesku ředitel stavby Karel Fulík. Také proto na stavbě pracuje kolem 650 lidí – 300 staví most a 350 je v tunelu. „Pracovalo se tu dokonce i mezi svátky,“ dodal Fulík.
A kolik se třeba spotřebuje betonu? Už dopředu si projektanti spočítali, že budou na stavbu úseku Vestec – Lahovice potřebovat 350 tisíc tun betonu. Na základě toho se rozhodli vybudovat si i vlastní betonárku přímo v místě stavby. Práce v Komořanech a Lahovicích jsou jen malou částí celé skládanky s názvem Pražský okruh, který podle Sdružení pro výstavbu silničního okruhu objedeme už v roce 2014.
Co na stavbu padlo?
* 235 tisíc kg trhavin
* 176 tisíc kusů rozbušek
* 350 tisíc tun betonu
* 8 km kanalizačního potrubí
* 92 tisíc m2 betonové vozovky
* 110 tisíc m2 asfaltové vozovky
Délka mostu je 236 metrů, šířka 36 metrů a výška 23 metrů nad Vltavou.
Úsek Vestec – Lahovice v číslech
Zahájení stavby – září 2006
Uvedení do provozu – duben 2010
Počet mostů – 27
Počet tunelů – 2
Křižovatky – 4
Navrhovaná rychlost – 100 km/h
Počet dělníků – 650
Vykopaná hlína – 2,91 milionu m3
od Štěchovic a z Modřan budete muset jet na Strakonice přes Zbraslav!!! Chudáci na Zbraslavském náměstí se z toho optáhnou.