Senior snědl lízátko s konopím. Skončil s těžkými halucinacemi a infarktem

Autor: Mii, Mii - 
12. 2. 2019
21:00

Chtěl si vyzkoušet, zda konopí skutečně pomáhá proti bolestem. Místo toho ale málem zemřel. První zkušenost muže (70) z Kanady s marihuanou v jídle nebyla taková, v jakou doufal. Když si dlouhodobě stěžoval na bolesti hrudníku, kamarád mu doporučil, ať zkusí lízátko s konopím. Jenže to mělo tak vysoký obsah THC, že senior nejdříve dostal těžké halucinace a nakonec i infarkt.

Lékaři případ popsali v odborném časopise Canadian Journal of Cardiology. Podle nich měl muž štěstí, že přežil, protože v lízátku bylo kolem 70 mg THC, což je dost na to, aby ho to usmrtilo. Pro porovnání, průměrný „joint“ obsahuje zhruba 7 mg THC. Senior měl sice zkušenost z mládí, kdy konopí kouřil, ale ani to mu nepomohlo.

Muž lízátko snědl proto, že dlouhodobě trpěl tvrdnutím cév. To způsobovalo, že ho bolelo na hrudi a nemohl spát. Kamarád mu tak poradil, že konopí by mohlo pomoci a doporučil právě lízátko. Senior mu slepě věřil a zkonzumoval ho celé.

Nevěděl v té chvíli, že pokud se konopí sní, tvrdá déle, než začne působit. A že prožitek je intenzivnější. Nejdříve si tak myslel, že se nic nestalo. Po 30 minutách jej ale zachvátily těžké halucinace a zavolal rodinnému příslušníkovi. „Říkal, že se cítí, jako kdyby měl každou chvíli umřít,“ popisovali lékaři.

Rodina za ním okamžitě dorazila a odvezla ho do nemocnice. Senior se celý potil, klepal a byl mrtvolně bílý. Lékaři jej na místě rychle ošetřili a zjistili, že utrpěl infarkt myokardu, pravděpodobně kvůli vysokému stresu z halucinací. Žádné trvalé následky mu to ale nezpůsobilo, a jakmile příznaky pominuly, byl propuštěn domů. „Pacientovi bylo doporučeno, ať se v budoucnosti vyvaruje konzumaci podobného množství konopí,“ stojí v textu.

Pozor na kombinaci konopí a srdečních potíží

Rekreační použití konopí bylo v Kanadě zlegalizováno před několika měsíci. Tento případ podle lékařů ukazuje, že byť ho nyní lidé mohou užívat, jak chtějí, musí být opatrní. „Marihuana může být pro mnoho pacientů užitečná, hlavně pokud trpí bolestmi. Stejně jako ostatní medikamenty má ovšem určité vedlejší účinky,“ zmínila doktorka Alexandra Saundersová z Univerzity Dalhousie.

Doktor Robert Stevenson dodává, že stále není pořádně jasné, jak látky působí na seniory. „Zdravotníci se musí lépe naučit, jak to podávat starším pacientům, a to zejména těm s kardiovaskulárními chorobami,“ uvedl lékař. Podle něj totiž jedním z důvodů, proč bylo seniorovi tak špatně, je fakt, že užívá léky na cévy.

Video Hnus! Rybář si z mrtvého mláděte žraloka udělal bong. - Facebook
360p

Doporučujeme
peyotl ( 13. února 2019 05:28 )

piráti se chystají za obchody do Canady

Taurus70 ( 12. února 2019 22:34 )

To je sireni poplasne zpravy konopi prece neni droga nemohl mit halucinace ani infarkt konopi prece jen leci😂😂😂😂😂

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa