Úterý 23. dubna 2024
Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Zataženo, déšť 7°C

Celý vesmír pláče ze smrti Hawkinga: Leť dál lehce jako superman, vzkázala NASA

14. března 2018

Prognózy lékařů přežil o více než půl století, aby hranice lidského vědění svou vědeckou prací a bádáním posunul o světelné roky kupředu. Britskému fyzikovi Stephenu Hawkingovi, který zemřel ve středu ve věku 76 let, vzdává hold celý svět a ještě mnohem dál…

„Leť dál lehce jako superman ve stavu beztíže, jak jsi řekl astronautům na vesmírné stanici v roce 2014,“ napsala na svůj profil vesmírná agentura NASA.  „Na památku Stephena Hawkinga, proslulého fyzika a ambasadora vědy. Jeho teorie odemkly vesmír možností, které my a celý svět můžeme objevovat,“ stojí v příspěvku NASA, která k němu přidala i video s Hawkingem.

„V mém srdci je obrovská černá díra, jen pár hodin před dnem Pí. Odpočívej v pokoji, Stephene Hawkingu. Na shledanou v příštím srdci," napsala zpěvačka Katy Perry.

Herečka a hvězda seriálu Big Bang Theory (Teorie Velkého třesku) Kaley Cuoco sdílela fotku celého štábu s Hawkingem, který se objevil v několika epizodách tohoto populárního seriálu. "Byla to obrovská čest spolupracovat s geniálním Stephenem Hawkingem. Bavil nás, stejně jako jsme my rozesmávali jeho. Jeho život a práce byly velkým námětem Teorie Velkého třesku a my jsme díky němu všichni lepší. Celý svět ho bude postrádat pro jeho neuvěřitelnou kuráž a sílu, s níž kráčel svým těžkým životem. Děkuji, že jste byl inspirací pro celý svět," napsala k fotce herečka.

"Zanechal tu po své smrti intelektuální vakuum. Ale není zcela prázdné. Představte si ho jako druh vakuové energie, která proniká tkaninou časoprostoru, který se nedá měřit," napsal americký astrofyzik Neil deGrasse Tyson.

Populární americký moderátor Larry King na Hawkinga zavzpomínal s humorem: "Jednou jsem se Stephena Hawkinga během rozhovoru zeptal, co je pro něj ve vesmíru největší záhadou. 'Ženy,' odpověděl. Bude nám moc chybět. Odpočívej v pokoji."

Fotogalerie Zemřel vědec Stephen Hawking 27 fotografií

"Inspiroval celé generace, aby hleděly za hranice naší modré planety a rozšiřovaly naše chápání vesmíru. Jeho osobnost a genialita nám bude všem velmi chybět," přidal se britský astronaut Tim Peak.

Smrt geniálního fyzika rozesmutnila i herečku Miru Sorvino. "Velmi mě zarmoutila zpráva o smrti Stephena Hawkinga. Jeho kniha na mě měla velký vliv na vysoké škole a možnost se s ním setkat a debatovat pro mě byla jedním z největších zážitků v životě. Teď už záříte na nebesích, která jste tak miloval."

„Byl to nejchytřejší člověk, který se kdy objevil v seriálu Simpsonovi,“ napsal producent legendárního animovaného seriálu pod snímek se žlutou Hawkingovou postavičkou.

„Dnes se na nebi objevila nová hvězda. Odpočívej v pokoji, Stephane Hawkingu. Vaše moudrost a rady budou žít dál,“ napsala Maria Shriver, manželka Arnolda Schwarzenegera, spisovatelka a novinářka, která pochází z rodu Kennedyů.

"Dávám sbohem brilantní mysli. Díky, že jste s námi tak štědře sdílel své vědění během krátkého času, který jste s námi strávil," loučila se herečka Zoe Saldana, kterou mohou lidé znát například z filmů Strážci Galaxie, Avatar nebo Star Trek.

Zpráva o Hawkingovi zarmoutila i amerického herce Macaulaye Culkina, představitele Kevina ze Sám doma. "Zrovna jsem se doslechl o smrti Stephena Hawkinga. Byl to génius a zároveň má nejoblíbenější postava ze Simpsonů. Budeš nám chybět, kamaráde," napsal na Twitteru.

Ke smrti vědce se vyjádřil i prezident Indie Rám Náth Kóvind: "Smrt vědce Stephena Hawkinga mě rozesmutnila. Jeho brilantní mysl z našeho světa a vesmíru udělala méně záhadné místo. Jeho odvaha a odolnost zůstane inspirací pro generace."

Jeho smrt okomentovala univerzita v Cambridge, kde Hawking vystudoval, jeho slavným citátem: "Dívejte se nahoru na hvězdy, ne dolů ke svým nohám."

Stephen Hawking - vědec, nebo součást popkultury?

zlymikes ( 14. března 2018 09:50 )

Vesmír? Snad jen ta část,pro kterou byla jeho práce z jakéhokoliv důvodu blízká. Těžko bude smutnit c.kán v chatrči na Východním Slovensku, i když od je také vesmír.