Letecká NEJ: Z Austrálie do Evropy nonstop a kolem světa na jednu letenku

  • Autor: abo - 
    9. 1. 2017
    05:49

    Australská letecká společnost Qantas oznámila na přelomu roku spuštění prvního nonstop letu z Austrálie do Evropy. První pasažéři se na lince Perth-Londýn proletí v březnu roku 2018. Trasa mezi dopravním uzlem na západě Austrálie a britskou metropolí měří 14 498 kilometrů a cestující na palubě letadla stráví 17 hodin. Ani délkou trasy, ani délkou letu však tato linka rekordy nepokoří. Na světě totiž existují delší komerční lety. Podívejte se na nejdelší trasy v civilní letecké dopravě.

  • 1.Nejdelší přímý let podle času

    V této kategorii patří první místo společnosti Emirates, protože letecké spojení mezi Aucklandem a Dubaií provozované touto společností ze Spojených arabských emirátů aktuálně zabere nejvíce času. V Boeingu 777-200LR, který pojme 266 pasažérů, stráví cestující na cestě do novozélandské metropole 16 hodin a 24 minut. To by na první místo nestačilo. V opačném směru se však let ještě o přibližně 50 minut prodlouží.

    Na cestě z Aucklandu do Dubaje strávíte na palubě letadla přes 17 hodin.Na cestě z Aucklandu do Dubaje strávíte na palubě letadla přes 17 hodin. | Petr Novotný

  • 2.Nejdelší přímý let podle vzdálenosti

    Nejdelší trasa nemusí nutně znamenat nejdelší čas strávený v letadle. Nedávno zavedený let společnosti Air India urazí vzdálenost 15 140 kilometrů mezi Dillí a San Franciscem za 15 hodin. Air India sice tuto linku provozovala dříve, létala ale západním směrem přes Atlantický oceán. Let byl sice co do vzdálenosti kratší (13 900 km), ale trval o dvě hodiny déle. Ze San Francisca se pak Boeing 777 vrací po „staré“ trase. Pokud si tedy někdo koupí zpáteční letenku absolvuje let kolem světa.

    Boeing 777 společnosti Air IndiaBoeing 777 společnosti Air India | Profimedia

  • 3.Nejdelší přímý let v rámci jednoho státu

    Prvenství v této kategorii nedrží Rusko, Kanada ani USA. Je to překvapivě Francie. Nejedná se však o letecké spojení v rámci „evropské“ Francie, nýbrž mezi Paříží a francouzským zámořským departmentem Reúnionem. Tento ostrov ležící v Indickém oceánu má status zámořského regionu Francie a je tak zároveň jedním z nejvzdálenějších regionů EU. Nedostatečným leteckým spojením s „domovskou“ Francií Réunion rozhodně netrpí. Mezi oběma pařížskými letišti a letištěm Rolanda Garrose na Reúnionu (vzdálenost téměř 9 a půl tisíce kilometrů) létají hned čtyři letecké společnosti a pátá se na tento trh chystá.

     

    Réunion je skutečně nádherný ostrov, který určitě stojí za návštěvu:

  • 4.Nejdelší přímý vnitrostátní let, který neopustí hranice státu

    Tady už očekávně vládne Rusko. Let z Moskvy do města Petropavlovsk-Kamčatskij, které, jak název napovídá, leží na stejnojmenném poloostrově, měří 6 800 kilometrů. Jen pro srovnání, transatlantický let z New Yorku do Londýna je zhruba o tisíc kilometrů kratší. Let zajišťuje jak největší ruská letecká společnost Aeroflot, tak i její dceřiná společnost Rossiya Air. Petropavlosk-Kamčatskij, který není se zbytkem Ruské federace spojen ani silnicí, ani železnicí, cestovatelé hojně navštěvují jako bránu do kamčatských hor a vulkánů.

    Pohled na město Petropavlovsk-KamčatskijPohled na město Petropavlovsk-Kamčatskij | Profimedia

  • 5.Nejdelší vnitrostátní let s mezipřistáním

    Této kategorii vládne opět Francie se svými zámořskými územími. Francouzská Polynésie je totiž mimo dosah přímého letu z Paříže. Boeing 777 společnosti Air France proto musí po cestě doplnit palivo v americkém San Franciscu. I tak celý let na Tahiti o celkové vzdálenosti 15 715 kilometrů netrvá déle než 24 hodin.

    Boeingem 777 společnosti Air France se přes San Francisco dostanete až na Tahiti.Boeingem 777 společnosti Air France se přes San Francisco dostanete až na Tahiti. | Profimedia.cz

  • 6.„Transpacifický skokan“

    A na závěr „lahůdka“: Ačkoliv let amerických United Airlines číslo 154 nepatří mezi nejdelší, co se vzdálenosti ani doby letu týče, určitě si zaslouží v této souvislosti zmínit. Vzdálenost přibližně 6 tisíc kilometrů mezi hawajským Honolulu a americkým ostrovem Guam překoná Boeing 737-800 až za více jak 14 hodin. Je to způsobeno tím, že místo přímého letu doslova poskakuje z jednoho korálového ostrova na druhý. Pasažéři tak musí vytrpět mezipřistání na čtyřech dalších ostrovech – Majuro, Kwajalein, Pohnpei a Chuuk. Vzhledem k celkové náročnosti letu obsluhuje letadlo mnohem početnější palubní personál, než bývá zvykem u standardních letů.

    Značnou část ostrova Kwajalein zabírá ranvej.Značnou část ostrova Kwajalein zabírá ranvej. | Profimedia

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud