Český drůbeží magnát nabořil 2 LaFerrari za 60 milionů: Jen jsem si kýchl, tvrdil prý po nehodě
Je to úspěšný byznysmen, který vydělává miliardy. Ale jak je dobrý podnikatel, tak je mizerný řidič. Drůbeží magnát Jiří Mach (73) opět boural v luxusní káře. V Itálii se mu podařilo poničit hned dva vozy LaFerrari, jejichž cena se šplhá až k stamilionům korun. Svému červenému vozu naboural předek, řidiči před ním poškodil ošklivě zadní část.
K nehodě došlo na italské sešlosti majitelů luxusních vozů značky nazvané Ferrari Cavalcade. Tu si Mach jako majitel prvního LaFerrari v Česku nemohl nechat ujít. Kdyby ale zůstal doma v Litomyšli, kde vlastní vzkvétající firmu, udělal by lépe.
Automobilový server AutoForum.cz informoval o tom, že drůbeží magnát naboural se svým červeným LaFerrari černý vůz stejné značky. To dělá nehodu ještě unikátnější a podstatně dražší než jakoukoliv jinou. Podle webu měl český podnikatel nehodu omlouvat tím, že boural, protože kýchl.
To si ale nabouraný Švýcar nemyslí. Mach do něj totiž najel dvakrát, což vypadá spíše na to, že si spletl plyn s brzdou. Jasně jde o ťuknutí, a ne drsnou autonehodu, ale při ceně součástek LaFerrari, kterých bylo vyrobeno jen 499 kusů, půjde oprava do milionů.
Švýcarský řidič měl opravdu obrovskou smůlu. Po bouračce s českým drůbežím magnátem vjel do díry a poškodil si ještě kolo. Pravděpodobně tak nedojel ani do servisu. Přesto nešlo o poslední havárii Ferrari Cavalcade. Poškozen byl i další luxusní vůz jiného hongkongského závodníka, který najel do cedule. Jiný model F12tdf pak začal sám hořet.
Video zachycující nehodu řidiče z Hongkongu:
LaFerrari je velmi vzácný vůz, který se začal prodávat na ceně 37 milionů. Vzhledem k omezenému počtu vyrobených kusů se ale později prodávaly ojeté vozy i za trojnásobnou cenu. Mach svou společnost založil v roce 1992, loni ji magazín Forbes označil za 43. největší rodinnou firmu v Česku. Její podíl na trhu s kuřaty je 40 %.
Kromě úspěšného obchodování je ale Mach znám jako řidič nevalných schopností. V roce 2008 se vyboural ve Ferrari 430 F131. Ve voze stejné značky boural i o tři roky později. Dále poškodil vozy jako Ferrari FF, Lamborghini Aventador nebo Bentley Continental Flying Spur.
I když je jasné, že má magnát slabost pro rychlé supervozy, raději by se měl nechat vozit řidičem. Blesk.cz se pokusil Jiřího Macha kontaktovat v Litomyšli, ale drůbeží magnát se stále nachází v zahraničí.
To vypadá, jakoby si taky prdnul.......