Co si o vás letušky skutečně myslí? Palubní personál pomlouvá cestující na internetu!
Z vysněného a prestižního povolání se stala práce připomínající uklízečku či vychovatelku ve školce. Alespoň to je názor palubního personálu na jejich práci. Co si letušky a stewardi skutečně myslí o dnešních cestujících?
Dnešní práce pro aerolinky už jen vzdáleně připomíná zlatou éru komerčního létání z šedesátých let. Větší dostupnost a nižší ceny létání zpřístupnily pro každého, a to včetně cestujících, kteří se neumí chovat. Palubní personál si proto svou frustraci čím dál tím více vybíjí na sociálních sítích.
Bezpochyby nejznámější stránkou je PassangerShaming (Zostuzování cestujících), kde nejen palubní personál, ale i sami cestující sdílejí snímky lidí, kteří se na palubě letadla chovají jako prasata. Příklady naleznete v galerii. Podle letušek a stevardů jsou takoví cestující naštěstí jen výjimkou. „Ti lidé, o kterých to je, jsou jen malou částí cestujících. Během práce se naštěstí většinou potkáte se skvělými lidmi a navážete kontakty i s některými pasažéry,“ přiznává letuška Kathleen. Podle palubního personálu za hodně nepříjemných příhod může i alkohol, kterým si cestující krátí dlouhý let.
Stevardi mezi sebou také sdílí otázky od cestujících, které je pobavily. Například právě letuška Kathleen se setkala s cestujícím, který si ji přivolal v deseti tisících metrech nad zemí a zeptal se jí, „jestli se letadlo pohybuje?“. „Jedna dáma se mě v jedenácti tisících metrech nad zemí zeptala, jak je možné, že evakuační skluzavka dosáhne až na zem. Opravdu věřila tomu, že když se nafoukne, tak z této výšky dosáhne na zem,“ popsal pobaveně stevard Dan.