Rodina přišla o 35 tisíc, cestovka a pojišťovna se neshodly

Autor: Helena Lacinová - 
22. září 2011
15:37

Manželé Milan (28) a Denisa (27) Hanzlíkovi s dcerou Deniskou (4) se těšili na svůj  první pobyt  u moře. Na dovolenou šetřili, muž chodil na brigády. Místo krásně prožitých dnů v Turecku jim však zbyla jen hořkost a mínus třicet pět tisíc korun v rodinné kase. Důvod? Den před odletem jejich dcerku postihl epileptický záchvat a byla hospitalozována.

"Kdyby si zlomila ruku, tak ji dáme k babičce a pojedeme případně sami. Ale když je dítě na ARO, tak prostě nejde odjet," zdůvodnila mladá žena pochopitelný důvod proč pobyt zrušili úplně.

V cestovní kanceláři jim důvod onemocnění dítěte ke zrušení dovolené uznali a navrhli pojišťovně, aby jim vrátila peníze v plné výši. Tam však řekli ne! Likvidátorka Allianz pojišťovny Jana Tykalová totiž nekompromisně Hanzlíkovým sdělila, že nedostanou nic. "..z důvodu chronického onemocnění, které již existovalo v době sjednaného pojištění, i když nebylo léčeno," napsala. 

„Dcerka měla od lékařky napsáno, že je v pořádku a může odletět. Nemohli jsme tušit, že večer  zkolabuje,“ shodují se mladí manželé. "Zřejmě z těšení na dovolenou. Měla nové hračky, balila se mnou," vysvětluje si matka příčinu dceřina rozrušení a záchvatu v předvečer nástupu na dovolenou a den potvrzení stabilizovaného stavu lékařkou. A to ji právě zlobí, že pojišťovna mluví o chronické nemoci. "Šlo první záchvat diagnostikovaný jako epilepsie. Už před tím sice záchvat měla, ale nešlo o epilepsii.

Denisa Hanzlíková je rozhořčena z nekompromisního přístupu pojišťovny Denisa Hanzlíková je rozhořčena z nekompromisního přístupu pojišťovny | Helena Lacinová

"Do zprávy tehdy lékař napsal, že jde o křeče. Ani v nemocnici s tím nebyla a tudíž je sporné zda se dá mluvit  o onemocnění jako chronickém, jak tvrdí pojišťovna. My to v době placení dovolené nevěděli, že dcera je tak  vážně nemocná,“ zlobila se mladá maminka, která pracuje jako učitelka v mateřské školce. Míní, že že pojišťovna by měla k případům přistupovat individuálně. "Očekávali jsme, že nám pojišťovna vrátí alespoň část peněz, když ne celou částku," dodala Hanzlíková.  „Jsme komerční společnost a spolupráce s námi je dobrovolná. Máme svoje podmínky a občas dochází k deziluzi,“ řekl Václav Bálek. Případ nejspíš skončí u soudu.

pepazdp ( 22. září 2011 19:28 )

Co tu prskáš? sosacek píše o pojištění storna zájezdu a má pravdu

Alens ( 22. září 2011 18:49 )

Za BLBOST se plati??? To jste tak hloupej nebo tak zlej ze dite s epilepsii oznacite za blbost... Nejak nechapu, je mi z vas zle

sosacek ( 22. září 2011 16:13 )

A co si nechat pojistit storno zájezdu - za blbost se platí vážení..

Zobrazit celou diskusi