První dáma Eva Pavlová spojuje síly s charitou. Zároveň apeluje kvůli podvodným zprávám!
První dáma Eva Pavlová se dnes setkala zástupci potravinové, oděvní a nábytkové banky, aby s nimi probrala jejich kampan "Jsme v tom společně". Zmíněné neziskové organizace shromažďují a distribuují potraviny, oblečení a nábytek lidem v nouzi, čímž pomáhají snižovat plýtvání a podporují ty, kteří si tyto základní potřeby nemohou dovolit. Teď spojují síly do společného projektu, který má zajistit rozsáhlou pomoc lidem v nouzi po celé republice. A první dáma se rozhodla zapojit.
Pavlová ze začátku zmínila, že se při prezidentských výjezdech do krajů často setkává s lidmi v tíživé situaci, kteří ji žádají o pomoc. To je prý jeden z důvodu, proč se rozhodla zapojit do kampaně charitativních bank, které podle ní lidem v nouzi nenahraditelně pomáhají.
„Spoustu lidí se dostává do tíživých situací. Chci proto veřejně podpořit kampaň, která si myslím, že bude mít velký přínos. Má název 'Jsme v tom společně' a cílem je především to, aby si lidé nebáli říct o pomoc,“ apelovala první dáma.
Podle ní jde mj. o seniory, nemocné, samoživitele či třeba lidi, kteří přišli o peníze kvůli podvodným kampaním na internetu. Právě před klamavými emaily či příspěvky na sociálních sítích, ve kterých např. její manžel vybízí k podezřelým investicím, varovala velmi důrazně.
„Chtěla bych apelovat, aby nikdo nevěřil těmto podvodným zprávám, e-mailům s výzvami k investování přes prezidenta či kohokoliv jiného,“ uvedla s tím, že nejčastěji jsou tato lživá videa cílena zejména na seniory. Odkázala proto na svůj nový web, který je podle ní věrohodným zdrojem informací, za které sama zaručuje.
„Obrací se na mě spousta lidí s tím, jestli jim dokážu jednotlivě pomoci. Bohužel není v mých silách jednotlivě pomáhat všem. A k tomu, abych nějakým způsobem naplnila očekávání lidí, jsem nechala vzniknout webové stránky, kde by si pomoc mohli najít. Obsahují odkazy na ověřené seriózní organizace, které opravdu mohou lidem v tíživé situaci pomoci,“ řekla Pavlová.
Dodala, že do problému se může dostat každý, a je tak ráda, že může alespoň takto pomoct. „Nikdo z nás nikdy neví, kdy se dostane do takové situace a kdy budeme potřebovat pomoc. A právě o tom kampaň je,“ podtrhla.
Rozšířit pomoc
Předseda České federace potravinových bank Aleš Slavíček novinářům řekl, že česká společnost je velmi solidární. Cílem iniciativy je podle něj prohloubit a rozšířit síť pomoci pro ty, kteří ji potřebují. Ideální by bylo ještě širší zapojení obcí, které mají k problematice nejblíže.
Zástupkyně nábytkových bank Dana Kalistová upozornila, že nábytkové banky zatím existují v šesti krajích, aktuálním cílem je rozšíření do všech regionů.
Ředitelka Oděvní banky Dana Pavlousková uvedla, že v Česku se ročně vyhodí asi 180 tisíc tun oblečení, přičemž pouze zhruba 15 procent se recykluje. Oděvní banka pak dostane mezi lidi ročně v Česku asi 40 tun oděvů. Kampaň má dárcovství a příslušné organizace zviditelnit mezi dárci, ale i možnými příjemci pomoci. „Nezisková organizace může dělat skvělou práci, ale jakmile lidi o tom nevědí, je to úplně k ničemu,“ konstatovala.
Pavlová koncem roku oznámila založení nadačního fondu, který se zaměřuje na podporu dětí a mládeže ve vzdělávání, pomoc samoživitelkám a samoživitelům či zlepšení kvality života seniorů. Pavlová má také obsahový tým, který ji podporuje v jejích aktivitách. Disponuje i externími poradci kvůli konzultacím v jednotlivých klíčových oblastech.
Mnogo už není v módě, teď se říká a lot of.