Babiš ho o víkendu veřejně zlíbal: Tohle je pan »Sorry jako!«
Polibek, který obletěl v sobotu celé Česko! Navíc v přímém televizním přenosu. Kdo je vlastně člověk, kterého při děkovačce líbal vítěz voleb, šéf hnutí ANO Andrej Babiš (63)? Blesk vám ho představí.
Jmenuje se Marek Prchal (43), je to marketingový specialista, jenž má v hnutí ANO na starosti sociální sítě. Ten stál v sobotu ve štábu ANO nejprve v ústraní, nechtěl být v záři reflektorů, když Andrej Babiš děkoval všem, kteří mu pomohli drtivě vyhrát volby. Jenže pak to přišlo: „Máro, kde jste? Pojďte ke mně! I když všichni říkají, že jsem produkt marketingu, ale my s Márou, tady s panem Prchalem, víme, že to tak není,“ povídal rozverně Babiš.
Během chvíle k němu přiskočil menší vousatý chlapík s bílým trikem a černým sáčkem. Tvářil se dost zaskočeně. „To je on! Génius sociálních sítí!“ vykřikl Babiš, chytil překvapeného Prchala, který by v tu chvíli asi nejraději byl úplně někde jinde, kolem ramen a vlepil mu pořádného hudlana. Takového nedal chvíli před tím snad své manželce Monice.
Prchal se tvářil rozpačitě, ale ve skutečnosti jde opravdu o Babišova klíčového muže. Radí mu, kde a kdy se má ukázat, co a jak říkat – a především jak se tvářit, vyjadřovat na sociálních sítích. Vše bylo do detailu promyšlené a hlavně hodně líbivé.
Šéfovi ANO pomáhal i s jeho knihou. Díky němu se také pořádně proslavila hláška »Sorry jako«, kterou původně nešikovně utrousil Babiš v rozhovoru s reportérkou ČT, když nevěděl kudy kam. Prchal ji do druhého dne dokázal otočit o 180 stupňů tak, aby se hojně používala.
Zbývá jen odhadovat, jestli byl polibek spontánní, nebo šlo opět o promyšlenou věc... „Andreji, a pak mě při té děkovačce pozveš na pódium, chytneš mě kolem krku a dáš mi pořádnou pusu!“ mohl třeba Prchal naplánovat. Mohla tohle být marketingová třešnička na dortu, aby společně dovedli kampaň k dokonalosti? Ať tak nebo onak, zase to zafungovalo a finální polibek se stal internetovým fenoménem. Fotky a videa z této chvíle se rychle šíří a šikovné české ručičky už vyrobily různé koláže.
Co na to řekla manželka?
Možná jde o tajemného muže, ale ve skutečnosti se už na Marka Prchala hodně ví… Miluje sekanou a karbanátky, nechce stejné jídlo dva dny po sobě a vůbec neumí vařit! Právě tyhle pikantnosti na něj prozradila už před časem jeho manželka Dita Pecháčková (42), bývalá šéfredaktorka časopisů o gastronomii, spisovatelka a moderátorka pořadu Deník Dity P. v České televizi. Ta se pro své vaření před kamerou koncipované i jako deník inspirovala u mistrů tohoto žánru Jamieho Olivera, Gordona Ramsayho či Nigelly Lawson.
Nejdřív TOP 09, pak Babiš
Marek Prchal se dříve věnoval grafickému designu a novinařině. Poté se podílel na kampaních pro TOP 09 či Karla Schwarzenberga, kampaních pro Pepsi, Snickers, Niveu, Milku, TV Nova, Jameson, Vodafone, Jana Krause, DOX, Mercedes-Benz, Škodu Auto nebo Volkswagen.
Prsty má i v kampani »Přemluv bábu«, která měla zřejmě vliv i na volby do Sněmovny v roce 2010, o dva roky později pak spolupracoval i na kampani upozorňující na změny v pražské MHD »Vždyť to jede jinam«. Muž, který od roku 2013 pomáhá Babišovi, je členem Českého Art Director Club, držitelem pěti ocenění Louskáček a mnoha dalších cen včetně ceny Effie.
Na reklamné triky reagujú, len sprosté ovce uviaznuté na Fakebooku a bulvárne plátky. Staré slovenské príslovie - ČERTU SLÚŽIL - ČERT HO VZAL.