„Brno má problém. Není v Praze.“ Zbičovaný náměstek hájí cesty služebákem

Autor: simao - 
29. 7. 2016
19:55

Kolem náměstka brněnského primátora Matěje Hollana (Žít Brno) je po skandálu s bičováním v SM klubu v ukrajinském Lvově opět živo. Spolek Brno Autem totiž uveřejnil údaje o tom, kolik kilometrů najezdil za 18 měsíců jeho služební vůz – 80 tisíc. Hollan přitom platí za odpůrce autodopravy a propaguje cyklistiku. „Káže vodu, pije víno,“ opřel se do něj spolek. Hollan se brání. Musí prý jezdit autem do Prahy.

Matěj Hollan je v Brně náměstkem pro dopravu. Společně s ním se na mušku spolku Brno Autem dostal i další z náměstků Martin Ander (Strana zelených).

„Za poslední dva roky jsme se díky těmto ‚kazatelům dobra‘ stali svědky masivní podpory tzv. alternativní dopravy na jedné straně a šikany řidičů na straně druhé,“ stěžuje si Brno Autem na svém webu, jehož zakladatelem je David Pokorný (Strana svobodných občanů).

„Za poslední rok a půl (tj. za období od 1. 1. 2015 do 30. 6. 2016) pánové dohromady najeli 121 719 km. Co je ale horší, tak náklady spojené s provozem jejich luxusních služebních aut se vyšplhaly na neuvěřitelných 1.648.903,18 Kč,“ útočí Pokorný na Hollana s Anderem.

Brno Autem: Kdo káže vodu, neměl by pít víno

Hollanovi z ujetých kilometrů přiřkl spolek 78 446 km, Anderovi 43 273 km. Informace si spolek bojující za neomezování automobilové dopravy v Brně vyžádal skrze zákon o svobodném přístupu k informacím, uvedlo Echo24.

„Všichni moc dobře víme, že auto se nahradit nedá. Minimálně tedy v případě, že chcete za den stihnout pár schůzek, větší nákup nebo vyzvednout dítě ze školky a nevypadat u toho jako na konci maratonu. Kdo ale káže vodu, neměl by pít víno,“ dodává Pokorný.

Cílem akce s nájezdem kilometrů prý tak bylo především „poukázat na politické pokrytectví pánů náměstků“. „Tito preferují alternativní dopravu, přitom sami zjevně zneužívají přidělené služební vozy s řidiči a parkovacími výjimkami za okny,“ dodalo Brno Autem na Facebooku.

Taktéž na sociální síti se rozhodl bránit právě náměstek Hollan. Označil celou akci za „jesenický atentát“, neboť byly informace zveřejněny v době, kdy absolvoval přechod Jeseníků.

„Je to 80 000 kilometrů za 18 měsíců (ne za rok, jak tu někde koluje). A dělá se z toho velké haló. Trochu nerozumím, z čeho. Služební auto, které mám jako každý jiný náměstek, neslouží jen mně, ale pokud je třeba, jezdí s ním služebně šéf úseku, šéfové odborů, zaměstnanci, zastupitelé, kteří někam pracovně jedou jednat. Samozřejmě, že nejvíc najetých kilometrů je mých, tedy těch, kdy jsem seděl v autě já, často s někým ze svých kolegů. A jsem si jistý, že byly dobře využity,“ uvedl na svou obranu Hollan.

Hollan: „Nebudu sedět v kanclu na zadku“

Vysvětlit se brněnský náměstek pro dopravu snaží nejen časté cesty, ale i výši nákladů, kterou proti němu Brno Autem také argumentují. „Jako politici máme možnost sedět v kanclu na zadku, čumět do stropu, nechat si vařit kafíčka a naříkat, jak jsou všichni zlí a nic se nedaří, a nebo se snažit něco změnit. Já si vybral to druhé a nebojím se nahlas říkat, že bez křižování republikou, bez ježdění po světě (Evropě) to nejde. Velké projekty potřebují investice,“ míní.

Tím však ve své obhajobě Hollan nekončí. Jako hlavní z důvodů naježděných kilometrů uvádí časté cesty na trase Brno–Praha. „Brno má problém. Není v Praze. A protože v Praze sídlí všechno zásadní, je nutné do ní velmi často jezdit,“ podotýká Hollan s tím, že jen z Brna se toho pro Brno mnoho neudělá.

Auto přitom označuje za bezkonkurenčně nejrychlejší dopravní prostředek do Prahy, pokud nechce člověk strávit celý den cestováním. Jiné by to dle něj bylo v případě vybudování vysokorychlostní trati na železnici, která je však pouze v říši snů. „Musíme vybudovat systém vysokorychlostních tratí, kde vlaky pojedou rychlostí 300 km/h a jízdní doba Brno–Praha bude pod jednu hodinu. Pak se lidé sami dobrovolně z aut do vlaků pohrnou,“ apeluje náměstek. 

Hollan také tvrdí, že Žít Brno nikdy nebylo proti autům jako takovým, ale snaží se o to, aby moravská metropole nebyla přecpaná auty a lidé se mohli dobře po městě pohybovat i na kole, pěšky či „šalinou“.

Doporučujeme
lesnismes ( 29. července 2016 21:48 )

Jakej kra m,takovej pan.

lesnismes ( 29. července 2016 21:37 )

Tenhle "material"volite vy!!!sorry ,neni ale koho jineho volit![zaman jako klaus] ,coz cechy castecne omlouva.Podle nejake studie co se nedavno delala na nejake americke universite 70 procent lidi v USA lze a podvadi ,zde mluvime o rozvynute krestanske spolecnosti s alspon nejakou uctou k moralnim hodnotam a pravde .V atheisticke bohemii bude tato hodnota asi jeste o "chlup vise",odhadoval bych 90 procent ?!Co tedy lide od vasich politiku cekate??A zaroven nastavte zrcadlo i sami sobe.Ze jste stejni jako oni?A jste doma.

zdenek43 ( 29. července 2016 20:19 )

List připomíná, že v roce 2002 Sobotka mimo jiné tvrdil, že má jen půlmilionové úspory. „Bylo to trochu víc než půl milionu,“ říká dnes 2009. Na Sobotkův případ upozornil s tím, že Sobotka si pořídil nový byt za 7 milionů korun, přičemž přes 5 milionů prý naspořil. ..uvedl, že Sobotka by prý tak vysokou částku našetřil obtížně. ...připomněl, že bývalý šéf ČSSD Stanislav Gross přišel i o premiérské křeslo kvůli tomu, že nedokázal vysvětlit původ 2,5 milionu korun na svůj byt. Sobotka tvrdí, že 5 milionovou částka jsou jeho dvanáctileté úspory. --také obvinil Sobotku ze zneužívání poslaneckých náhrad. Sobotka si jako jihomoravský poslanec nechával až do konce letošního dubna 2009 proplácet nájem bydlení v Praze ve výši 17 tisíc korun. Přitom poslanec své trvalé bydliště ve Slavkově u Brna držel pouze papírově. ++++++++++++Bohuslav Sobotka – zneužití poslaneckých náhrad na koupi bytu V roce 2009 vyšlo najevo, že si Bohuslav Sobotka zakoupil za sedm milionů byt v Praze. Původ peněz na byt byl ovšem nejasný. Poté, co vyšlo najevo, že podle propočtů médií nemohl Sobotka získat na byt ze svých legálních příjmů, politik připustil, že na byt našetřil i za pomocí poslaneckých náhrad, které jsou určeny k výkonu funkce. Nemluvě o tom, že zneužíval buď služební vozidlo, nebo náhrady za cestovné. Sobotka tvrdil, že pět ze sedmi milionů si našetřil za 12 let. Časopis Týden spočítal, že politik by tak musel dávat stranou 35.000 korun měsíčně. --Aféry Bohuslava Sobotky: -Kauza prodej OKD a bytů PRG-O prodeji rozhodl jako ministr financí Bohuslav Sobotka. Odhadovaná škoda 64 miliard Kč -Kauza Mostecka uhelna -Privatizace Unipetrol - V kauze čelili politici podezření, že si jako úplatek rozdělili jednu miliardu korun. -Bohuslav Sobotka – Prominutí daní Paroubkovu příteli a dalším -Kauza Gripeny -Kauza Pandury a dalsi a dalsi

zdenek43 ( 29. července 2016 20:03 )

Mgr. Bohuslav Sobotka 2009.....Místopředseda ČSSD Bohuslav Sobotka přiznal, že ke spoření na luxusní byt v Praze-Stodůlkách, který koupil za více než 7 milionů korun, zneužíval i poslanecké náhrady, jež jsou určené na jiné věci, třeba na dopravu a bydlení zákonodárce. "Ano, používal jsem k tomu i peníze z poslaneckých náhrad. Neznám ústavního činitele, který by plat a náhrady odděloval," řekl Sobotka. no vidite a kam to dotahl...........Vláda Bohuslava Sobotky (29.01.2014 - trvá)

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa