6 miliard, 3 roky, 0 výběrových řízení: Firma Kapsch bude dál spravovat mýto

Autor: ČTK - 
11. července 2016
14:04

Vláda schválila tříleté prodloužení smlouvy na provoz mýtného systému se společností Kapsch. Během této doby má stávající dodavatel získat bez výběrového řízení od státu zhruba šest miliard korun. Uvedl to ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). 

Úřad nyní může s firmou začít vyjednávat o detailech. Souhlasu s návrhem ministerstva předcházela ostrá výměna názorů. Koaliční ČSSD poukazovala na to, že se proti prodloužení smlouvy vyslovily dvě vládní pracovní komise.

Stávající smlouva s Kapschem vyprší na konci letošního roku a ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení. Chce proto prodloužit smlouvu Kapschi o tři roky za zhruba šest miliard korun a během této doby najít nového provozovatele v otevřené soutěži. Do té se budou moci zájemci přihlásit s jakoukoliv technologií, tedy nejen s takzvaným mikrovlnným systémem, který pro výběr Česko využívá nyní.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč.

Sledujte pořady Blesk Zpráv

Epicentrum S prezidentem v Lánech Ptám se, pane premiére

Redakce Blesk Zpráv pro vás každý týden od pondělí do čtvrtka připravuje pořad Epicentrum s rozhovory na aktuální témata. Kromě toho vám pravidelně přinášíme názory prezidenta Miloše Zeman v pořadu S prezidentem v Lánech a zpovídáme i premiéra Andreje Babiše.

istyl ( 12. července 2016 09:02 )

pane Pepo, není to zas tak slozite to pochopit...satelitni systém zpoplatni i ostatní silnice, které budou pro dopravce cenove nevyhodne a proto se provoz kanionu prestehuje na dalnice...a pro osobni auta je to vyhoda navíc, kdy si nepotrebujete kupovat nejakou nalepku a zaplatite skutecne, co po dalnicich ujedete...byt jen třeba nahodne,ale na ty vyhody uz sam prijdete...

bizon_pepa ( 11. července 2016 16:00 )

Takte pod neschopnost vyhozeneho reditele skansky se musela podepsat uz cela vlada. istyl: nehoroval bych tak za plosne zavedeni satelitniho myta. Zrejme ti nedochazi, ze dalsi na rade jsou osobbni auta.

zdenek43 ( 11. července 2016 15:26 )

Elektronický mýtný systém v ČR.  Mýtný systém a jeho infrastruktura jsou od roku 2007 v majetku státu.  Mýtný systém je kompletně splacený od prvního roku provozu a jediná investice se týká jeho provozních nákladů (pohybují se kolem 20 %).  Kapsch v rámci základní mýtné smlouvy od roku 2012 postupně modernizuje a obnovuje mýtný systém = na konci desetiletého cyklu bude ve stavu jako by byl právě spuštěn do provozu.  Provedená obnova prodlužuje životnost a garantovanou provozuschopnost – bez potřeby dalších investic – minimálndo roku 2020 (u želez. konstrukcí až do 2036). TAKZE NA MINISTERSTVU DOPRAVY stacilo aby vzniknul ODBOR VYBERU MYTA ...... hold by tam sedel na ***i jeden namestek DOSAZEN POLITIKY + nejaci jeho podrizeni a zybtek by bylo presne to co by se prevedlo z CENTRALY ALA KAPSCH.......... no a tech 6 miliard korun by slo do STATNI POKLADNY ..... tedy nam vsem +++++++++problem?? je vpocatku?? kde samo, ze stali a stoji dodnes PODVODNICI.... SMEJDI ..... Bohuslav SOBOTKA CSSD+Jan MLADEK CSSD + Pecina a dalsi..... ME TROUFALE?? OBVINENI?? ---Do výběrového řízení na vybudování a 10leté provozování systému se v roce 2005 přihlásili 4 uchazeči (firmy či konsorcia), všichni s mikrovlnným nebo kombinovaným systémem: Mytia (Ascom Fela + Damov + ABD Group) za 15 miliard, Autostrade za 17,5 miliardy, Kapsch za 22 miliard, A-Way + AŽD za 33,7 miliardy. Dodavatelé satelitních systémů (německý T-systems, francouzská Logica) se do soutěže nepřihlásili, protože měli výhrady k zadávacím podmínkám, například příliš brzkému termínu zavedení, příliš velkým rizikům pro dodavatele, nehotové legislativě a netransparentnosti výběru. Nakonec se nepřihlásily ani firmy Siemens, IBM a mnohé další, které předběžně projevovaly zájem.Někteří z neúspěšných konkurentů se odvolali k Evropské komisi. Ministerstvo tři ze čtyř nabídek vyloučilo z technických či jiných důvodů. Okolnosti, za kterých byla nakonec vybrána firma Kapsch, byly předmětem kritiky, média v i

zdenek43 ( 11. července 2016 15:14 )

no vidite ........DALSI SPLNENY pruser?? z doby budovani od Tosovskeho+Zemana+Spidli+Grosse+Paroubka Mytne se podarilo po KABELKOVEM PREVRATU v roce 2013... uspesne dotahnot dokonce takze to mame GRIPENY....... takze to mame pro soudruha StBaky miliardy na BIOprimesy do pohonnych hmot...... takze to mame mega ARMADNI ZAKAZKY ..... takze to mame milirdova zakazka na vydavani socialsnich davek NAHRADA za S-KARTY....... takze to mame LITACKA misto Opencard..... a dlasi a dalsi A TED KONECNE DOTAHNUTO ....... MYTNE a znovu darovano rakusakum ... KAPSCH a LUZA v CR ????? VEKE NIC sedi a cumi na to jako TELATA NA NOVA VRATA ........ to se luzo nedivte, ze mate akort 40 koru na duchodce....atd.

1912 ( 11. července 2016 15:00 )

TI KTEŘÍ SEPSALI SMLOUVU S kAPSCHEM BY MĚLI OPRAVDU SDĚT NA PANKRÁCI A ZROVNA TAK CO ROZPRODALI TY VODÁRNY !!

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud