Horké léto u lidovců: Lákají na bujné poprsí ve stranických plavkách, voliči nadávají
Facebook KDU-ČSL ve Zlínském kraji oživila fotografie bujného poprsí ve stranických „plavkách“. Na příspěvek reagovaly desítky čtenářů, řada negativně. Podle krajské tajemnice strany Karly Vaculínové šlo o prázdninovou recesi. Není to naplánovaná kampaň, na billboardech to rozhodně nebude, bránila nápad Vaculínová.
Podle ní si lidovci objednali návleky na zpětná zrcátka automobilů. „Z legrace jsme si říkali, že by to byly dobré plavky. Jedna kolegyně si to vyzkoušela a fotku jsme dali z recese na Facebook,“ popsala vznik příspěvku Vaculínová. Proti lidovcům, které mnozí voliči vnímají jako konzervativní stranu spojenou s katolickou církví, se následně na Facebooku zvedla vlna kritiky.
„I tohle máte zapotřebí? A já si naivně myslela, že alespoň vy nepotřebujete nahánět procenta přes prsa,“ uvedla Anna Damita Jordanová. „Co budete pod vlivem populisty Čunka (Jiřího, senátora, starosty Vsetína a lídra KDU-ČSL v podzimních volbách) servírovat příště? Nějakej fór o cigánech?“ napsal Svatopluk Bartík. „To jsou ty křesťanské hodnoty. Obě dvě,“ reagoval Pavel Nekoranec.
Někteří čtenáři ale přijali fotografii s úsměvem. „A já si o vás dodnes myslel, že jste úzkoprsí. To jste tedy příjemně překvapili,“ napsal například Jiří Jadrný. Podle Vaculínové stojí za negativními komentáři zejména lidé, kteří by KDU-ČSL stejně nevolili.
Lidovecká kreativita
Podle místopředsedy strany Jana Bartoška módní kreativita lidovců zaujala. „Myslím si, že si lidovci před prázdninami taky dokážou udělat legraci, byť nepředpokládám, že tento módní doplněk bude mít nějaké širší uplatnění nebo že se nějak masově rozšíří,“ popsal Bartošek.
KDU-ČSL ve Zlínském kraji zahájila kampaň před podzimními volbami rozmístěním billboardů s Čunkem, kde ho prezentuje jako správného kandidáta na hejtmana. Podle Vaculínové budou následovat i prezentace dalších osobností kandidátky. Kromě billboardů se objeví na lidoveckých stojkách, kterých strana rozmístí asi 250, a také na plachtách na plotech členů a příznivců KDU-ČSL, kterých v kraji bude kolem 400.
Kromě toho lidovci inzerují v regionálním tisku, vedou kampaň na webu a sociálních sítích a také počítají s objížděním měst a obcí regionu. Rozpočet na kampaň se podle Vaculínové bude pohybovat kolem 2,5 milionu korun. KDU-ČSL byla v roce 2012 v krajských volbách druhá. S deseti mandáty ale skončila v opozici. Nyní netají ambice volby ve Zlínském kraji, kde má tradičně širokou voličskou podporu, vyhrát.
Bujné poprsí si představuji trochu jinak