Ministr dopravy Ťok o vleklých opravách D1: Musíme čekat, až to ztvrdne

Autor: Marcel Mihalik - 
8. června 2016
13:49

Tento způsob léta se zdá českým řidičům trvale nešťastným! Místo placených dálnic šnečí dráhy, v uzavřených pruzích pár mátožných postav, které se navíc o víkendech vypaří… Proč tomu tak je, se Blesk ptal ministra dopravy Dana Ťoka (57, za ANO).

Proč je největší horor na D1?

„Příběh D1 je jednoduchý. Stavěla se před 40 lety a maximální životnost betonové desky je 30 let. Je tudíž už 10 let za svoji faktickou životností a problém je, že by se mohla fakt rozpadnout. Musíme ji proto opravit.“

Podívejte se, co ministr Ťok řekl ve Studiu Blesk:

Video  Silnice přes noc neopravujeme kvůli hluku.  - Blesk TV
Video se připravuje ...

Nešla by její modernizace trochu urychlit?

„Šla. Chci, aby byla opravena pokud možno dříve než do roku 2020. Nyní máme v uzavírkách a opravách 5 úseků, do konce roku bychom rádi »vysoutěžili « další 3 a tady je novinka. Jeden z úseků bude dlouhý 14 kilometrů a je uprostřed dálnice mezi Humpolcem a Jihlavou. Takže do konce roku bude modernizováno současně celkem 8 úseků.“

Jak to, že se někdy nepracuje na uzavřených úsecích?

„Jestliže například položíte betonovou vrstvu, tak musíte počkat, až ztvrdne, nemůžete na ni dávat nic jiného.“

Proč jste nedonutil firmy pracovat v noci?

„Já jsem propagoval, aby se pracovalo i v noci, ale narazili jsme na to, že kolem opravovaných úseků jsou obydlené obce. A ty kvůli hluku nesouhlasí s pracemi v noci. Například na Pražském okruhu, kde to není blízko obydlí, se takto pracuje.“

Úlevou pro přetíženou D1 může být vysokorychlostní trať, která by z Brna směřovala na Bratislavu a Budapešť. Do konce roku předloží ministr Ťok do vlády koncepční materiál na výstavbu této i dalších tratí. V dlouhodobém horizontu počítá s 500 miliardami korun.

„Aktuální stav na silnicích včetně uzavírek je na webu dopravniinfo.cz. Já ještě používám Waze. Je to aplikace, která online zobrazí, kde jsou jaké problémy a přispívají tam sami řidiči.“

Kolik kilometrů silnic plánujete opravit?

„My jsme dali dohromady seznam 200 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, které si zaslouží opravit, a většinu z nich bychom chtěli zvládnout do konce roku. Vyčleněno na to máme 13 miliard korun.“

Váš resort plánuje změnu bodového systému a požádal o připomínky občany. Jaké nejbizarnější návrhy přišly?

„Velká část podnětů žádala zpřísnění bodového systému. Byly tam tak bizarní návrhy, jako třeba zákaz řízení auta na doživotí. Na druhé straně u zapomenutí dokladů, přestože jsem jejich faktickým držitelem, si dovedu představit sankci snížit. Bylo tam taky, že by se řidiči rádi dověděli o stavu svého bodového konta a chtěli by si vybrat způsob, jakým budou informováni. Buď dopisem, nebo SMS zprávou či emailem.“

zkzkz ( 8. června 2016 16:02 )

 Na co ťuk šáhl to zk*urvil

bizon_pepa ( 8. června 2016 14:58 )

Aha, tak že ona ta D1 je vlastně průtah obcemi. On mi připadá jako velice neschopný ministr. Mám pocit, že žádný termín nestihl, výběrová řízení dělá bez výběru. Ale hlavně, že už potřetí upravuje výši pokut a bodový systém. Na to on je fořt.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa