Dobrý den pane ministře,
Chtěl bych Vám sdělit, že organizace prací na opravách silnic je opravdu otřesná. Zbytečně dlouhé uzavírky, kde několik dní není ani noha (a není to technologická přestávka) jsou téměř pravidlem. Neexistence noční práce je nesmyslná, zavedená podle mne úředníky na zakázku dodavatelů. U sousedů (Rakousko, Německo) je to téměř pravidlem. Na rozšíření dálnice u Mnichova jsem viděl několik desítek lidí ve tři ráno a na den naopak počet uzavřených pruhů snížili! Měnili šířku uzavírky každý den! Také cca 30km úsek byl hotov za několik měsíců. Noční práce zdraží cenu o pár procent, které se "schovají" ve výběrovém řízení. Jen tento požadavek musí být vymáhán.
Zkrátka, devadesát procent problémů je zapříčiněno nesmyslným stylem výběrových řízení, kde úředníci nejsou ochotni ani schopni odborně oponovat už v projektové a zadávací fázi. Získal jsem dojem, že vaši úředníci mají odbornost pouze na to, aby mohli vybírat firmy pro inženýring na stavbách, které by měli dozorovat oni.
S pozdravem (Krupa)
Souhlasím, že je potřeba, aby se pracovalo intenzivněji a mám důkazy o tom, že se to na D1 velmi výrazně zlepšilo. Problém je, že obce nám nepovolují práce v noci kvůli hlukovým limitům. Váš zjenodušený pohled na výběrová řízení úplně nesdílím, předně dnešní ceny jsou na úrovni 50 - 60 procent plánovaných nákladů a to, že je problém cokoliv změnit, je problém formulace zákona o veřejných zakázkách než toho, že by to nebyli ochotni úředníci akceptovat.