Zoufalí rodiče vzkazují Valachové: Inkluze ublíží dětem, které to mají těžké

  • Autor: mor,red - 
    2. 2. 2016
    20:53

    Deník Blesk minulý týden vyzval rodiče i učitele, aby popsali své zkušenosti a případné obavy z plánovaného společného vzdělávání, které na ně nachystala ministryně Valachová. Jejich reakce jsou totožné a spojuje je nejdůležitější obava: „Naše děti potřebují úspěch, neničte jejich duše!“ (dopisy jsou krácené)

  • 1.V. Kliková, Plzeň

    Mám dcerku (9 let), která trpí epilepsií, ADHD a LMP (IQ 68), díky tomu je na úrovni 5–6letého dítěte. Po dvou odkladech školní docházky nastoupila do první třídy, byla zdrojem posměchu a šikany. Na doporučení psychologa a po změření IQ byla přeřazena do praktické školy. Je ve druhé třídě a je šťastná. Děti jsou si zde rovny, dcera má konečně i díky pedagogům pocit, že je chytrá a šikovná, i když počítá jen do desíti a na prstech. Teď dostala chuť a motivaci se učit, což v předchozí škole neměla. Do školy se bála chodit, plakala cestou tam i domů. Nepřeji nikomu nic zlého, ale ten, kdo takto nemocné dítě nemá, neví, jak těžké to pro děcko i rodiče je.

    Děti se ve škole musí cítit dobře.

  • 2.E. Králíková, Jaroslavice


    Jsem matka syna Petra, který má diagnózu dětský autismus. Dnes a denně máme starosti, s jakou vstane, jakou bude mít náladu, jestli bude poslouchat a jak pochodí ve škole. Do páté třídy chodil do normální školy, ale do dyslektické třídy. Na konci páté to už nezvládl, přestože měl učivo v rámci individuálního plánu osekané. Ve škole, kam teď chodíme, udělal veliký pokrok, protože se učí jen základní věci a jen to, co bude v praktickém životě potřebovat. Tímhle nesmyslem (inkluzí – pozn. redakce) zničí všechny postižené děti, budou nešťastné. Jak všichni víme a nemusíme být na ministerstvu, děti jsou zlé! Ubližují si zdraví mezi sebou a co potom zdraví a postižení? To toho už nemají dost ty rodiny s postiženým dítětem? Prosím, nelikvidujte naše děti!

    Učení s dítětem

     

  • 3.Dcera ve třetí třídě propadala

    Má dcera se narodila v roce 1999 jako zdravé dítě. V polovině druhé třídy začala vynechávat písmena, a proto jsem ji objednala do pedagogicko-psychologické poradny. Ve třetí třídě jí byl doporučen individuální plán. I přesto, že se paní učitelka snažila, dcera neprospívala a tato situace se stále více odrážela na jejím psychickém stavu. Na konci třetí třídy propadala z několika předmětů. Doma jsme se celé dny jen učili, dopisovali sešity. Dcera začala ze školy chodit uplakaná, přestávala být veselá. Ve třídě se jí děti posmívaly a vyčleňovaly z kolektivu. O přestávkách stála sama a nikdo se s ní nebavil. Psycholožka doporučila přestup na speciální školu, protože dcera na tom byla psychicky tak špatně, že by prý mohla začít koktat nebo mít tiky. Stačilo pár týdnů a z té smutné holky najednou byla sebevědomá slečna, která nosila domů jedničky, dvojky a do školy chodila ráda. Školu bez problémů absolvovala, byla šťastná a to pro nás bylo nejdůležitější. Teď je jí 16 let, chodí na úplně normální učňovský obor (zaměření kadeřnice) a zvládá to zatím dobře. Jsme na ni pyšní a děkujeme všem, kteří nám pomohli. Když jsme si zpětně povídaly o tom období, řekla mi: „Víš, mami, já jsem dřela víc než některé jiné děti, a stejně to k ničemu nebylo. Snažila jsem se, jak jsem mohla, a přesto mě nikdo neměl rád a děti se mi posmívaly, že jsem blbá.“

    Škola není jenom místem, kde se děti učí. Je to prostředí, které ovlivňuje jejich i samotný život.

     

  • 4.Mgr Jitka Jindrová

     

    Učila jsem na speciálních školách 25 let v severních Čechách i v Praze a zastávala jsem funkci výchovného poradce. Zvláštní školy měly velmi dobré učební plány, učebnice a pracovní sešity, byla velmi dobrá návaznost na učňovské školství. Inkluze podle ministerstva školství má velmi mnoho nedostatků. Nedokážu si představit učit ve třídě, kde budou žáci s poruchou chování, děti s LMP a takzvaně normální děti. Ministerstvo by mělo celou situaci přehodnotit, dát na názory pedagogů, psychologů a rodičů. 

    Podle opozie je zákon o inkluzi nadbytečný.

  • 5. J. Tušic

     

    Jsem rodič dvou dětí ve školním věku a zásadně s inkluzí nesouhlasím. Nikomu to nepomůže a doplatí na to všichni. Doufám, že zvítězí zdravý rozum. Na kvalitu výuky má vliv už to, že je ve třídách cca 30 dětí, teď si vezměte, že mezi nimi bude několik »pomalejších« dětí a vše se bude muset přizpůsobit jejich možnostem.

    Škola někdy může děti velmi stresovat.

  • 6.Rodiče Alexe (11) a Nielse (6)

    Jasný názor na rušení praktických škol má rodina Riemova z Karlových Varů. Rodiče Alexe (11) a Nielse (6) jsou novelou školního zákona velmi znepokojeni.

    „Alex chodí do praktické školy od první třídy. Celou dobu jsme doufali, že zákon neprojde. Syn má kardiomyopatii, začal později mluvit, a tak i kvůli vývojové dysfázii potřebuje individuální přístup. V normální škole začne propadat. Budou mu muset přidělit asistenta, jestli to půjde,“ říká maminka Renata.Ve škole, kam chodí Alex, je ve třídě 9 dětí. Děti zde mají větší psychickou podporu. Tempo výuky je pomalejší.

    U dětí se podle jejích slov taková změna podepíše i na psychice. Budou se bát chodit do školy, protože to tam nebudou nezvládat. „Je to, jako by neplavce hodili do hloubky. Myslím, že budou mít co dělat i samotné učitelky, zvlášť když mají 30 dětí ve třídě,“ dodává maminka.

    Do praktické školy musí chodit i mladší syn. „Niels nesmí navštěvovat velký kolektiv. Má velmi slabé srdíčko a i banální rýma je pro něj nebezpečná. S ním budeme tedy muset řešit stejný problém,“ uzavírá maminka.

    Niels (6) a Alex (11) musí chodit do praktické školy kvůli zdravotním problémům.

  • 7.Výzva

    Milí čtenáři, učitelé, rodiče!

    Souhlasíte s inkluzí, nebo jste zásadně proti? Máte zkušenosti s výukou v praktické škole? Dotkne se inkluze vás a vašeho dítěte? Nemohl váš potomek studovat na běžné základní škole? Je vaše dítě diskriminováno? Pište nám své názory a příběhy na mail: inkluzeblesk@cncenter.cz

     

    NAPIŠTE NÁM SVŮJ PŘÍBĚH/ZKUŠENOST

flesch2z ( 3. února 2016 21:26 )

Jakmile se učitelé ozvou, že chtějí zvýšit platy (pravidelně před volbami), tak je začne ministerstvo školství vydírat zákonem, který je nejobtížněji prosaditelný a který byl už tajně předem schválený jen proto, aby od nich získal stávajísí ministr-ině (Valachová) pro svou stranu (ČSSD) co nejvíce hlasů. Ministryně Valachová si z rodičů školáků dělá toaletní papír. Proč Valachová potřebovala znát názory rodičů školáků na inkluzi předem schválenou, na kterou jejich názory stejně neměli žádný vliv? Proč se snažila vytáhnout od vlády víc peněz než ve skutečnosti ministerstvo potřebuje. Zničila to co se po 89 roce pracně budovalo a dlouháléta skvěle fungovalo, jen pro své ambice peníze. Je to stejná bestie jako Merkelová a měli by obě za to co provedli sedět až zčernají.

flesch2z ( 3. února 2016 20:40 )

Už aby to bylo.

dzery ( 3. února 2016 10:41 )

Nezapomeň se utřít poblione!!

bluedream ( 3. února 2016 09:52 )

Jo a ještě zkušenost z druhé strany, kterou popisoval Klíma (jeho žena je učitelka), kdy na Zbraslavi funguje taková škola s inkluzí. Děti nestíhají probrat učivo, tak jim učitelky zadávají probrat to doma s rodiči a když se rodiče bouří, že látce vyšších tříd nerozumí a neumí ji vysvětlit dětem, doporučí jim, ať si platí doučovatele. Jasný krok k lidvidaci kvalitních základních škol pro všechny. Bude to jako v USA, kdy normální škola je plná problémových dětí a výuka tam nestojí za nic, takže rodiče, kteří chtějí, aby jejich dítě nikdo nešikanoval a něco se naučilo, mu musí platit drahou soukromou školu. Když na ni nemají, má dítě smůlu!

bluedream ( 3. února 2016 09:47 )

Doporučuji si přečíst komentáře rodičů a pedagogů k Otevřenému dopisu ministryni proti inkluzi zde www.petice24.com/forum/144698 Stojí to za to! Pedagogové píší, že nejsou peníze na asistenty, ti jsou neodborní, nevydrží u toho déle jak rok, ruší ve třídě, dítě je díky asistentovi vyčleněno z kolektivu a ostatní neznají často ani po letech jeho jméno. Dokonce u jednoho autisty se záchvaty učitelka musí učit ve třídě, která je přepažena skříňkami, aby neviděl na ostatní děti, jinak dostane záchvat. Rodiče mentálně postižených žáků nadávají, že je nutí do normální školy, ač je tam dítě nešťastné ap. A horovači pro inkluzi se ohánějí norským vzorem. Barnevernet očividně nestačil! Ono je něco jiného mít vymazleného jednoho mongolíka ve třídě, u kterého rodiče dělají maximum, aby se něco naučil a třída v lokalitě sociálně nepřizpůsobivých, kde děti nejsou schopny ani vstát do školy, slovní zásobu mají 30 slov ap. Jak chtějí inkludovat takové děti, když podle zákona mají být max. 4 postižení ve třídě? Je to demence na entou a není náhodou, že ji propagují neomarxistické kádry, které nikdy neučily. Např. kádr Ano, horký adept na ministra školství Bohumil Kartous, viz jeho uřvané vystoupení u Jílkové (je to ten vousatý mladší chlap vpravo dole v publiku, kde horuje pro inkluzi) http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10175540660-mate-slovo-s-m-jilkovou/215411030520032

Zobrazit celou diskusi
Další videa