Ministr Jurečka si střihl roli v reklamě: Propaguje české Vánoce, nebo sám sebe?
S ministrem zemědělství Jurečkou se můžete nyní setkat i během reklamních pauz při sledování svých oblíbených televizních filmů či seriálů. Třeba toho s ministrem obrany Stropnickým. Jurečka si totiž střihl roli v reklamním spotu. Co propaguje? Podle kritiků sebe a ještě ke všemu za státní peníze. S tím ale ministerstvo nesouhlasí.
Nejmladší ministr Jurečka (KDU-ČSL) se neváhá vyfotit s vidlemi či za volantem traktoru, zemědělství je mu vlastní. Jurečka se nyní v kampani svého resortu rozhodl vystoupit v televizní reklamě, která prosazuje „Vánoce s chutí naší země“ a chce upozornit na kvalitní produkci českých zemědělců a výrobců. Kampaň vyšla ministerstvo odhadem na 30 milionů – 14 milionů je určeno na samotnou kampaň, 16 milionů na spotřebitelskou soutěž. Na honoráři pro její hlavní hereckou tvář se ale ušetřilo.
Tejc: Jurečkova osobní propagace
Jurečka v rámci kampaně „České Vánoce“ píše před kamerou štětcem a odříkává reklamní repliku. Podobně jako ministr obrany Martin Stropnický, který se objevuje i nadále v novácké Kriminálce Anděl, však schytal za svůj herecký výstup kritiku. A to i od poslaneckého kolegy z vládní koalice. „V reklamě, ve které si zahrál pan ministr Jurečka, jsem si nevšiml žádné české potraviny. Všiml jsem si jen propagace pana Jurečky,“ řekl MF Dnes Jeroným Tejc (ČSSD).
Ministerstvo: Lepší ministr Jurečka než nějaká celebrita
„Ministr Jurečka je sám aktivním zemědělcem. Stále se tak cítí. Proto se snaží ze své funkce našemu zemědělskému a potravinářskému odvětví pomoci všemi možnými způsoby. Kampaň se připravovala tak, aby byla spuštěna až po volbách a nikdo neobviňoval ministra z toho, že se snaží ´uhrát politické body´," odpověděl na dotaz Blesk.cz ředitel odboru komunikace ministerstva zemědělství Hynek Jordán.
„Člověk, který je sám zosobněním zemědělce, je podle nás lepším přenositelem informací než nějaká celebrita, které by vztah k národnímu patriotismu v oblasti potravinové soběstačnosti asi málokdo věřil. Pokud bychom v reklamě ukázali konkrétní české produkty, pak je zde riziko nedovolené podpory, kterou zakazuje EU. Pravidla jsou v tomto striktní,“ vysvětlil Jordán a okomentoval tak Jurečkovo hraní i Tejcovu kritiku.
Na Twitteru pak dnes reagoval na diskuze kolem „své“ reklamy i samotný Jurečka. A vysvětloval, proč se rozhodl vystoupit ve spotu na podporu českých potravin.
To, kde člověk utrácí své peníze, ukáže, kde má srdce. Jsem přesvědčen, že osvěta zákazníků je důl. stejně jako růst kvality našich výrobců.
— Marian Jurečka (@MJureka) 16. prosinec 2014
Tahle vláda nemá šanci vydržet déle nežli do jara jelikož co je dobré pro Agrofert je dobré pro občana ČR už moc asi zabírat nebude
