Pondělí 6. května 2024
Svátek slaví Radoslav, zítra Stanislav
Oblačno, bouřka 21°C

Unikátní sbírka Janukovyče: Tyto poklady skrýval v garáži!

Autor: red - 
2. března 2014
05:02

Před týdnem ukrajinského prezidenta svrhla revoluce a on narychlo prchal z luxusního domu, ve kterém měl soukromou zoo i sbírku unikátních veteránů za desítky milionů korun.

Vozový park svrženého ukrajinského prezidenta skrývá vskutku poklady. Jen cena následujících sedmi aut je více než 3,5 milionu korun! Jaké veterány Janukovyč v garážích ukrýval?

GAZ 21: Carevna sedan

Třetí série sedanu GAZ 21 (vyráběná 1962–1970) měla oproti předchůdcům spolehlivější karburátor, výkon se zvýšil na 55-63 kW, top verze jela až 135 km/hod. Změnou prošla i přední maska, ze které zmizela efektní, ale chodcům nebezpečná figurka jelena. Celkem se ve všech třech sériích vyrobilo 638 875 těchto aut.

Moskvič M 401: Litrová střela

Modernizovaný Moskvič M 400 (který zase vznikl úpravou Opelu Kadett) se vyráběl krátce v letech 1954–1956, kdy jej vystřídal model 402. Mimochodem, dodávalo se i kombi a kabriolet. Objem motoru s výkonem 17 kW činil 1,074 litru, maximální rychlost 90 kilometrů za hodinu. Převodovka byla třístupňová.

V Janukovyčově paláci se skrývají neuvěřitelné poklady. V Janukovyčově paláci se skrývají neuvěřitelné poklady. | Profimedia.cz

GAZ M 72: Ruský offroad

V roce 1955 přišel na svět kříženec, který dostal do vínku podvozek i motor z vojenského terénního vozu GAZ 69 a karoserii modelu Poběda (na snímku). V rozmezí let 1955–1958 vzniklo 4677 těchto aut s pohonem všech čtyř kol, určeny byly především pro tajemníky strany a předsedy kolchozů, tedy zemědělských družstev.

GAZ M20 Kabrio: Poloviční kabriolet

Populární Poběda se vyráběla také jako kabriolet. Tedy polokabriolet. Zůstaly pevné rámy oken, ovšem už chyběl zadní (třetí) sloupek a přibyla konstrukce se stahovací plátěnou střechou. Celkem světlo světa spatřilo 14 220 těchto modelů s dvoulitrovým motorem a výkonem 37 kW. Nejvyšší rychlost 100 km/hod.

GAZ M20 Poběda: Práce kvapná…

V rozmezí let 1946–1958 bylo vyrobeno 235 997 kusů tohoto prvního sovětského vozu se samonosnou karoserií. S výrobou se začalo v roce 1946, po dvou letech musela být  na několik měsíců přerušena - vývoj byl uspěchaný a bylo třeba konstrukčních změn. Výkon dvoulitrového motoru byl 37 kW, rychlost až 110 km/hod.

Janukovyč se mohl pochlubit opravdovými veterány. Janukovyč se mohl pochlubit opravdovými veterány. | Profimedia.cz

GAZ M 22 Kombi: Dlouhá Volha

GAZ M-21, první model nesoucí jméno Volha, se vyráběl od roku 1956, teprve po šesti letech si ale bylo možné koupit i variantu kombi. V Janukovyčově sbírce je jeden z prvních modelů. I když šlo o kombi, délka zůstala stejná jako u výchozí verze, tedy 4,8 metru. Pro srovnání – dlouhá octavia měří 4,65 metru.

Ford V8: Předělávka

Podle odborníků ze serveru veteran.cz se jedná o kupé V8 vyrobené po roce 1930, v posledních letech ale prošlo úpravou, která se projevila na exteriéru a zcela jistě i na interiéru modelu, změněna mohla být také technika.

tarka ( 3. března 2014 18:07 )

neuvěřitelný, jak jsou všichni ti vůdci jako přes kopírák, prachy a moc jim absolutně vymyjou mozek a hrabou a hrabou, ať to byl Hitler, Stalin, Gottwald, Castro, Mao, Gross, Bém, Topolánek, Rittig, Řebíček, Janoušek, Nagyová...lidský póvl jeden vedle druhýho

itartas ( 3. března 2014 09:12 )

ooo....bohužel! Ono lidem by se rozsvítilo v palici, kdyby se z Tv dověděli jak se věci mají, ale to se nikdy nestane. A sami jsou líní použít mozek.

itartas ( 3. března 2014 09:11 )

gogo

itartas ( 3. března 2014 09:10 )

itartas ( 3. března 2014 09:10 )

gogo...přesně

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa