Mluvčí námořnictva Torill Herlandová řekla norskému deníku Bergens Tidende, že "žádná válečná loď na světě nemá AIS zapnutý". AIS je zkratka pro Automatický identifikační systém, který udává přesnou pozici lodě, její velikost, rychlost a jméno. Z tohoto důvodu ji ostatní lodě mohly lokalizovat jen pomocí klasického radaru. Fregaty typu Helge Instad jsou navíc konstruovány tak, aby byly na radaru viditelné co nejméně, byť nejde o klasickou "neviditelnou" loď, tedy s technologií stealth.

Loď byla těžce poškozena a dosedla na mělké dno fjordu blízko pobřeží. Norské ministerstvo obrany fregatu účetně hodnotí na 190 milionů eur (4,9 miliardy Kč).

Policie a státní komise pro havárie mají nyní za úkol zjistit, proč se moderní válečná loď s tankerem srazila. Internetový server Aldrimer.no dnes uvedl, že tanker i dispečink námořní dopravy fregatu před hrozící srážkou varovaly. Lodivod tankeru naloženého 625.000 litry ropy prý Helge Ingstad viděl. Posádka fregaty mu ale údajně odpověděla, že má vše pod kontrolou. Zdroje těchto informací si kvůli pokračujícímu policejnímu vyšetřování přály zůstat v anonymitě. Námořnictvo ani pobřežní stráž nechtěly tuto zprávu komentovat.

Záchranáři ted podle norského deníku Aftenposten pracují na tom, aby loď připoutali lany k pobřeží. Poté bude zbavena veškeré munice a paliva, vyzdvižena a následně odtažena do námořní základny Haakonsver vzdálené 34 kilometrů od místa havárie.

Norská ropná a plynárenská společnosti Equinor dnes obnovila provoz terminálu Sture, který ve čtvrtek z preventivních důvodů uzavřela. Předchozí zprávy o rozsáhlém znečištění pobřežních vod v důsledku kolize se nepotvrdily. Norská pobřežní správa uvedla, že z lodi uniklo jen menší množství paliva.