"Společnost VW splnila akční plán, který mi přislíbila, ale to bylo všechno. Znovu se tak ukazuje, že je zapotřebí zajistit přísnější pravidla pro nápravu v jednotlivých případech v EU, včetně hromadných žalob," komentovala dnes situaci komisařka pro spravedlnost a ochranu spotřebitele Věra Jourová.
Právě ona se v unii snažila Volkswagen dotlačit k tomu, aby byl ke svým evropským zákazníkům vstřícnější poté, co se v září 2015 v USA provalila aféra s úpravami software pro měření emisí. Za oceánem firma zákazníky odškodnila. V Evropě až o rok později slíbila, že dotčená auta opraví, spotřebitele bude řádným způsobem informovat a celá věc jim nezpůsobí dodatečné nepříjemnosti.
Evropská komise dnes společně s úřady pro ochranu spotřebitele členských zemí unie zveřejnila závěry týkající se aféry. Svolání aut, kterých bylo zatím upraveno okolo 80 procent, pokládá za pozitivní vývoj. Firma se také zavázala, že bude nadále poskytovat bezplatné aktualizace a související faktickou záruku při řešení případných problémů, a to až do konce roku 2020.